۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۸۷۸۵۶
خطیب جمعه کوفه:

شهید صدر پدر امت بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه با اشاره به تغییر مسیر و آینده ملت عراق توسط شهید آیت الله سید محمد صادق صدر تاکید کرد که این مرجع فقید برای ملت عراق به عنوان یک پدر بود.
مسجد کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیسخ عبدالهادی محمداوی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالگشت شهادت حضرت آیت الله سید محمد صادق صدر گفت: این مرجع فقید در طول عمر پربرکت خود توانست آینده یک ملت را تغییر دهد و با حضور فعال در صحنه به این توفیق دست یافت که ملتی را از منجلاب نجات دهد.

وی افزود: در حالی که ملت عراق از ظهور مرجعی رهبر در میدان ناامید شده بودند شهید صدر با قدرت و صلابت در برابر دیکتاتوری صدام ایستاد و به گونه ای عمل نمود که سردرمداران رژیم بعث چاره ای جز به شهادت رساندن وی نداشتند.

حجت الاسلام محمداوی این مرجع فقید را پدر ملت خواند و تصریح کرد: شهید صدر فقط یک مرجع تقلید نبود بلکه به پدری برای ملت مبدل شده و فقدان وی ضربه بسیار بزرگی برای حوزه علمیه نجف به شمار می رفت و جهان اسلام شخصیبت برجسته ای را از دست داد.

خطیب جمعه کوفه از گسترش شایعات علیه وی در زمان حیاتش انتقاد کرد و اظهار داشت: این عالم ربانی در طول حیاتش و در هنگام فعال ساختن نماز جمعه در عراق با موج حملات شدید مواجه شد و اتهامات فراوانی به ایشان زدند ولی مردم به همه حقایق واقف هستند و راه و سیره این شهید بزرگوار را تاکنون ادامه داده اند./980/

ارسال نظرات