۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۸۸۳۷۱

مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین ممنوعیت استفاده از بلندگوها در مساجد و حسینیه ها را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین قانون ممنوعیت استفاده از بلندگوها در مساجد و حسینیه ها را محکوم کرد و این اقدام را تبعیض علیه شیعیان خواند.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین طی بیانیه ای اقدامات دولت علیه شیعیان طی چند ماه اخیر را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات متعدد دولت در محدود سازی آزادیها، مصادره حقوق مشروع و قانونی در زمینه های دینی و سیاسی که آخرین مورد آن ممنوعیت استفاده از بلندگوها در حسینیه ها و مساجد بود در جهت ایجاد خفقان علیه شیعیان صورت می گیرد و ما این قوانین و هرگونه قانونی که ارزشهای دینی را مورد هدف قرار می دهد را محکوم می کنیم و اعلام می داریم که استقلال دینی باید حفظ شود و هیچ کس حق ندارد به بهانه های سیاسی، ارزشها و حقایق دینی و مذهبی را تحت تاثیر قرار دهد.

مجلس علمای شیعه افزود: استفاده از بلندگوها در حسینیه ها و مساجد در هنگام برپایی شعایر مذهبی جزئی جدانشدنی از اعتقادات مردم منطقه است و اندوه و شادی را در مراسمهای شهادت و ولادت اهل بیت (ع) حاکم می سازد و نمی توان از آن به عنوان عاملی برای آزار و اذیت دیگران یاد کرد.

علمای شیعه بحرین علما را مسوول مساجد و حسینیه ها توصیف کردند و اظهار داشتند: امور مرتبط با مساجد و حسینیه ها در اختیار علمای مذهب است و نیازی به ولی و قیم ندارند و دولت تنها می تواند به مردم خدمت کنند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: مجلس اسلامی علمای شیعه حمایت خود را از علمای مخالف این قانون اعلام می کند و از مومنان خصوصا متولیان مساجد و حسینیه ها می خواهیم تا یکپارچه شده و در برابر این قانون ظالم و خطرناک ایستادگی نمایند./980/
ارسال نظرات