۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۸۴۳۹

خطیب جمعه نجف از دفاع شیخ الازهر از شیعیان تقدیر کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به دفاع شیخ الازهر از شیعیان و محکومیت تکفیر آنان، این سخنان را نشاندهنده حرص وی بر وحدت اسلامی توصیف کرد.
خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از مواضع وحدت طلبانه شیخ الازهر تقدیر کرد و گفت: مواضع شیخ الازهر درباره محکومیت تکفیر شیعیان، نماز خواندن اهل سنت پشت سر شیعیان، عدم تحریف قرآن و عدم وجود قرآنی دیگر نزد شیعیان قابل تقدیر و احترام و نشاندهنده حرص وی بر وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به تعطیلی 12 شبکه ماهواره ای به دلیل انتشار مطالب تفرقه اندوزانه افزود: فتنه طایفه ای و تکفیر حاصل دستهای سیاست است و امت باید به شدت هوشیار باشد و در برابر افراطی گری و گسترش روحیه تکفیر و فتنه گری ایستادگی کنند تا خونهای بیگانگان در این راه ریخته نشود.

حجت الاسلام قبانچی از دیدار نماینده ویژه سازمان ملل با آیت الله سیستانی یاد کرد و اظهار داشت: این دیدارها نشان می دهد که مراجع تقلید به شدت پیگیر امور مختلف کشور خصوصا بحران سیاسی هستند و بر لزوم مشارکت همه گروههای سیاسی در روند تشکیل دولت جدید تاکید دارند.

خطیب جمعه نجف سوء قصد به جان نماینده ویژه سازمان ملل را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات هیچ توجیهی ندارد و تنها چهره نجف اشرف را که همگان سعی می کنند آنرا مطلوب نشان دهند مخدوش می سازد.

وی از کشف برخی پدیده های فساد مالی و اداری توسط وزارت کشور تقدیر نمود و تصریح کرد: کشف اختلاس میلیاردی توسط یکی از مسوولان و همچنین بازداشت سه تن از عناصر برجسته امنیتی به اتهام شکنجه دادن زندانیان امر بسیار پسندیده ای است و و امیدوارم که مبارزه با فساد مالی و اداری در کشور گسترش یابد تا مفسدان به سزای اعمال خود برسند./980/

ارسال نظرات