۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۸۸۴۷۹
رهبر شیعیان بحرین:

ممنوعیت استفاده از بلندگوها در حسینیه ها با هدف تسلط بر دین صورت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین قانون ممنوعیت استفاده از بلندگو در حسینیه ها و مساجد بجز هنگام تلاوت اذان را با هدف تسلط بر دین و ناتوان کردن آن در برابر سیاست توصیف کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر دراز این کشور که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت حفظ امنیت کشور گفت: ما نسبت به امنیت و ثبات کشور بسیار حرص داریم و آنرا برابر حفظ امنیت و قداست دین می پنداریم.

وی بر لزوم عدم دخالت دولت در شعایر دینی تاکید کرد و افزود: حرص شدید نسبت به امنیت و ثبات کشور نباید به عاملی جهت سهل انگاری در دین و شعایر آن شود و شهروندان باید به صورت آزادانه و در خاک کشور خود به ادای این شعایر بپردازند.

آیت الله عیسی قاسم ضمن محکومیت ممنوعیت استفاده از بلندگوها در مساجد و حسینیه های بحرین تصریح کرد: شعایر اسلام توسط ما ساخته و پرداخته ما نشده و زاییده واکنشهای سیاسی نیز نیست و قانون ممنوعیت استفاده از بلندگوها در مساجد و حسینیه ها به جز هنگام اذان به بهانه آزار و اذیت دیگران امر محکومی است، زیرا نوای اذان صبح که منجر به بیدار شدن مردم می شود به مراتب از عزاداری که از بلندگوها و در طول روز پخش می شود اذیت کمتری برای شهروندان دارد.

خطیب جمعه شهر دراز ادامه داد: بلندگوهای حسینیه ها وظیفه اصلی خود را که تبلیغ و اطلاع رسانی دارند انجام می دهند و به هیچ وجه به آزار و اذیت دیگران نمی پردازند و این اعتراضات نباید به دید مخالفت با دولت پنداشته شود، زیرا شهروندان سراسر جهان که به دولت خود احترام می گذارند نیز در برابر قوانینی که مخالف مصلحت و ارزشها هستند ایستادگی می کنند.

وی تصویب این قانون را با اهداف سیاسی برشمرد و اظهار داشت: قانون ممنوعیت استفاده از بلندگوها با هدف ناتوان گذاشتن دین در برابر سیاست و تبدیل دین به آلت دست سیاستمداران صورت گرفته است و عاملان این قانون می خواهند تا کلمه نهایی را درباره دین، مسجد، حسینیه، هیئتهای حسینی و حوزه های علمیه بزنند و به راحتی چیزها را حرام و حلال اعلام کنند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: آنان که بلندگوهای حسینیه ها را عامل آزار و اذیت دیگران می دانند باید پاسخگوی صداهای آزار دهنده موسیقی برخی شهروندان که در نیمه های شب و با صدای بلند صورت می گیرد باشند یا به واکنش دولت در قبال پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور بنگرند که چگونه سروصدا ایجاد می کند./980/
ارسال نظرات