۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۸۸۵۰۸
خطيب جمعه قفول بحرين:

جريان عاشورا همه جامعه را فراگرفته است

خبرگزاري رسا ـ خطيب جمعه قفول بحرين ضمن انتقاد شديد از قانون ممنوعيت استفاده از بلندگو در مساجد و حسينيه ها تاکيد کرد که جريان عاشورا همه جامعه را فراگرفته است و منحصر به حسينيه ها نيست.
غريفي
به گزارش خبرگزاري رسا، علامه سيد عبدالله غريفي خطيب جمعه قفول بحرين طي خطبه هاي نماز جمعه روز گذشته اين شهر که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد از قانون ممنوعيت استفاده از بلندگو در مساجد و حسينيه ها بجز هنگام اذان به شدت ابراز نگراني کرد و گفت: اين قانون با توجه به اينکه امري مذهبي به شمار مي آيد از حساسيت بالايي برخوردار است و سخنان مسوولان مبني بر اينکه اين قانون متوجه مذهب خاصي نيست و تنها براي آرامش شهروندان تصويب شده است از نگرانيهاي مربوط به آن نمي کاهد.

وي افزود: شهرونداني که دولت براي آرامش و راحتي آنان اين قانون را تصويب کرده اند هم اکنون به شدت نسبت به قانون ممنوعيت از بلندگوها اعتراض دارند و آنرا مغاير آزاديهاي ديني مي دانند.

علامه غريفي تصريح کرد: عاشورا جرياني نيست که در داخل حسينيه ها منحصر باشد بلکه داراي ابعاد وسيعي است که همه جامعه را فراگرفته و حتي کهنسالان و مريضان و کساني که توانايي حرکت ندارند نيز خواهان حضور در مراسم عزاي حسيني هستند و معلوم نيست که دولت از آرامش و راحتي چه کساني سخن مي گويد.

خطيب جمعه قفول بحرين اين اقدامات را عليه شيعيان توصيف کرد و اظهار داشت: دولت نمي تواند منکر اين قضيه شود که با شيعيان مشکل دارد، زيرا همه اقداماتي که تاکنون عليه آزاديهاي ديني نظير محدود ساختن خطابه ديني، متهم ساختن علما به حمايت از تروريسم، مصادره صندوقهاي خيريه، سخنان خشنوت زا و غيره انجام داده متوجه مذهب خاصي است.

وي تاکيد کرد: واکنش علماي شيعه نسبت به اين قانون دليلي بر صف بندي مذهبي نيست، زيرا ما با همه طايفه ها رابطه مناسبي داريم و نمي خواهيم کشور را در بحران طايفه اي قرار دهيم ولي نمي توان در برابر اين اقدامات ساکت بود و تنها به نظاره فعاليتهاي تفرقه اندوزانه دولت نشست./980/
ارسال نظرات