۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۹۲۲۸۵
خطیب جمعه نجف اشرف:

سران عرب باید از تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی نگران باشند نه فعالیت های صلح آمیز ایران

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف درخواست حکام عرب برای حمله آمریکا به تاسیستان هسته ای ایران که در اسناد ویکی لیکس منتشر شد را به شدت محکوم کرد.
قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمه کبری(س) برگزار شد درخواست یکی از رهبران کشورهای عربی برای تغییر نظام عراق در اسناد جدید منتشر شده توسط ویکی لیکس را به شدت محکوم کرد و گفت: دراسناد جدیدی که توسط ویکی لیکس منتشر شده است یکی از رهبران کشورهای عربی از آمریکا خواسته است تا نظام عراق از دموکراسی به دیکتاتوری تغییر یابد در حالی که این اندیشه ها جایی در میان ملت عراق ندارد.

وی افزود: اگر این روسا حامی دیکتاتوری عادل هستند چرا از صدام که دیکتاتوری ظالم بود حمایت کردند، این حکام بهتر است به فکر اجرای دموکراسی و انتخابات در کشورشان باشند.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: موفقیت نظام سیاسی عراق سبب شد تا ملت های عربی و اسلامی به ملت عراق با عزت و افتخار بنگرند و از حکام عرب می خواهم تا به احترام تجربه بی نظیر عراق بایستند و بدانند که شهروندان عراقی بر این نظام استوار خواهند ماند.

خطیب جمعه نجف از درخواست کشورهای عربی برای حمله آمریکا به ایران ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: درخواست رهبران کشورهای عربی برای حمله آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران که در این اسناد منتشر شد مایه شگفتی است، زیرا در شان روابط کشورهای همجوار و اسلامی نیست و اگر ترس و هراسی نسبت به برنامه هسته ای ایران وجود دارد پس چرا این حکام نسبت به اقدامات اسرائیل که روز به روز به بیروت نزدیک تر می شود و تاسیسات هسته ای عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده است واهمه ای ندارند.

وی بر لزوم حمایت همگانی از دولت عراق تاکید کرد و گفت: ناکامی دولت، ناکامی برای همه به شمار می رود و اگر دولت موفق باشد همه کشور موفق شده است و امیدوارم تا نخست وزیر افرادی را به عنوان وزیر انتخاب کند که دارای تاریخچه ای پاک بوده و هیچ وابستگی با حزب بعث نداشته باشد.

سید صدرالدین قبانچی از دستگیری عوامل حمله تروریستی به کلیسای النجات در بغداد و همچنان انفجارهای تروریستی نجف اشرف ابراز خرسندی کرد و از دستگاههای امنیتی تشکر نمود.

خطیب جمعه نجف شیعیان را به آماده شدن برای ماه محرم الحرام دعوت کرد و نیروهای امنیتی را نسبت به نقشه های دشمنان جهت هدف قرار دادن زایران برحذر داشت./980/گ
ارسال نظرات