۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۹۲۶۶۲
در جدید‌ترین شماره نشریه شفافیت؛

سحر و جادو از منظر علم و دین بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین شماره نشریه تخصصی شفافیت،‌ نخستین نشریه حمایت از قربانیان فرقه در ایران منتشر شد.
شفافيت/ آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین شماره نشریه تخصصی حمایت از قربانیان فرقه در ایران با عنوان شفافیت، آذرماه امسال منتشر شد.

«دشمن شناسی مهم ترین وظیفه روحانیت در مقابل جریانات انحرافی»، «رسانه ها اهمیت جنگ نرم را درک نکرده اند» و « اجرای طرح طوبی در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها در سراسر کشور»‌ از مهم‌ترین بخش اخبار این نشریه تخصصی است.

در سرمقاله این نشریه نیز نویسنده به تحلیل و تبیین جامعه پویا پرداخته و تصریح کرده است: جامعه ای پویا است که تهدیدات دشمنان را به دقت مورد بررسی قرار داده و بتواند به سلامت از بحران هایی که برایش ایجاد می کنند، عبور کند.

در ادامه سرمقاله این نشریه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان تأکید شده است: با وجود هشدارهای مقام معظم رهری از ورود دشمن به عرصه مبارزه فرهنگی با ملت ایران،‌ کمتر سازمان فرهنگی است که این هشدارها را در عمل جدی تلقی کرده باشد.

در فصل «زیر ذره‌بین‌» عناوینی با عنوان«فاصله بسیار است بین سحر حرام تا سحر مؤثر»، «سحر و جادو از منظر علم و دین» و »بازی‌های رایانه‌ای؛ خرافه‌گرایی و جادوگری را به اذهان تزریق می‌کند» بررسی شده است که در ذیل عنوان دوم مباحثی همچون معنای سحر از نظر جامعه شناسان، سحر و جادو از منظر علمای دینی، و جایگاه سحر در روایات‌ به میان آمده است.

بررسی فرقه ضاله بهائیت و رابطه پنهان و آشکار این فرقه با آمریکا از دیگر بخش های این نشریه است؛‌ در بخشی از یادداشتی که در این ارتباط در نشریه شفافیت به چاپ رسیده، آمده است: بهائیان در وطن فروشی و امپریالیسم همچون منافقان پس از انقلاب کم نگذاشتند،‌ حتی در ترور برخی از شخصیت ها و ایجاد آشوب‌های قومی نیز بی‌دخالت نیستند و اکنون به بهترین حربه برای استعمارگران مبدل شده‌اند که در انحرافات فرهنگی و ابتذال جوانان و همکاری با کمپانی‌های تولیدات محصولات فرهنگی منحرف، همکاری دارند.

گفتنی است، نشریه تخصصی شفافیت در پنجاه صفحه، با صاحب امتیازی مؤسسه مطالعاتی روشنگر و مدیر مسؤولی سید کاظم موسوی، آذرماه امسال منتشر شده است.‌/924/پ202/س
ارسال نظرات