۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۳۳۳۵
خطیب جمعه کوفه:

همه مردم در قبال نهضت حسینی مسوول هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه همه نسلهای پس از حادثه عاشورا را در قبال این نهضت عظیم مسوول خواند.
اسعد ناصري
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ اسعد ناصری خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه  این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد با اشاره به صبر و فداکاری امام حسین(ع) در راه دین گفت: با قرائت آیات مختلف قرآن کریم درمی یابیم که اباعبدالله(ع) بیش از انبیای گذشته صبور بود و جان خود را بدون هیچ اعتراضی در راه دین خدا فدا کرد.

وی افزود: حادثه عاشورا چنان بزرگ و عظیم بود که بسیاری از علما معتقدند که یاران امام حسین(ع) از اصحاب پیامبر(ص) در جنگ بدر و از یاران امام زمان(عج) افضل هستند، زیرا صحابه پیامبر(ص) و یاران امام زمان(ع) در حالی به جنگ رفته که امید نجات دارند ولی شهدای کربلا از مرگ قطعی خود خبر داشتند.

حجت الاسلام ناصری به دلایل جاودانگی حادثه عاشورا پرداخت و تصریح کرد: نهضت حسینی دارای ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، عاطفی و غیره است و نمی توان آن را در زمینه نظامی معطوف کرد و خداوند متعال به دلیل فداکاریهایی که امام حسین(ع) در راه دین و بشریت انجام داد این نهضت را جاودانه ساخت.

خطیب جمعه کوفه اظهار داشت: همه نسلهای پس از حادثه عاشورا در قبال این حادثه عظیم مسوول هستند و باید مبلغ و ناشر فرهنگ عاشورایی باشند و یاد و خاطره امام حسین(ع) را در همه مراحل زندگی سرلوحه قرار دهند.

وی بر لزوم التزام به شعایر دینی تاکید کرد و گفت: التزام و پایبندی به شعایر دینی باید در همه زمانها مورد توجه قرار گیرد و و تنها به انجام واجبات و مستحبات در ماه محرم بسنده نکرد./980/گ
ارسال نظرات