۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۹۳۵۴۸
دیدار مسوولان عتبات عالیات کربلا با خانواده شهید سنی راه عاشورا؛

شهیدی سنی که فدایی عزاداران حسینی شد

خبرگزاری رسا ـ مسوولان عتبات عالیات کربلا روز گذشته با خانواده شهید بلال محمد علی که جان خود را در راه دفاع از عزاداران حسینی فدا کرد دیدار کردند.
کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، هیئتی متشکل ازمسوولان آستان مقدس حرم حضرت امام حسین(ع) و حرم حضرت اباالفضل(س) روز گذشته در منزل بلال محمد علی سرکار سنی پلیس شهر بلدروز واقع در استان دیاله عراق که دوشنبه هفته گذشته با فداکاری، جان خود را در راه دفاع از عزاداران حسینی از دست داد حضور یافته و مراتب تسلیت و تقدیر خود را به خانواده این شهید اعلام نمودند.

فاضل عوز مسوول این هیئت، دیدار با خانواده های شهدا و کسانی که جان خود را در راه امام حسین(ع) فدا کرده اند را از وظایف آستان عتبات عالیات خواند و گفت: شهید بلال با قرار دادن خود در برابر فرد تروریست برای حمایت از دوستداران و سوگواران اهل بیت(ع)، ضربه بزرگی به تروریسم وارد ساخت و نشان داد که هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی در این کشور وجود ندارد.

گفتنی است بلال محمد علی از افراد نیروهای پلیس شهر بلدروز دیالی عراق که از شهروندان سنی به شمار می آید دوشنبه هفته گذشته، پس از مشاهده جنایتکاری که با جلیقه انفجاری وارد هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) شود به سمت وی شتافت و برای اینکه این تروریست نتواند نقشه خود را عملی کند و انفجار خونینی را در این هیئت صورت دهد خود را به روی تروریست انداخت و اجازه تحرک به وی را نداد.

پس از لحظاتی بمب گذار انتحاری توانست بمب خود را منفجر کند و بلال محمد علی به همراه یک زن و کودک به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای امنیتی دیالی تاکید کردند در صورتی که شهید بلال جان خود را فدا نمی کرد فاجعه بسیار بزرگی هیئت عزاداری به وقوع می پیوست و عزاداران با خاک و خون یکسان می شدند.

دولت عراق علاوه بر ارتقای رتبه این شهید به ستوان یکم، حقوقی را به خانواده وی در نظر گرفته و قرار است تمثال شهید بلال در ورودی استان دیالی و ورودی شهر بلدروز نصب شود./980/گ

ارسال نظرات