۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۴۱۸۸

خطیب جمعه قفول بحرین انتشار شایعات علیه آیت الله سیستانی را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین انتشار شایعات علیه آیت الله سیستانی را به شدت محکوم کرد و گفت: دست های تقلب و حیله تمام تلاش خود را برای سرنگونی جایگاه والای مراجع مخلص انجام می دهند، زیرا از نقش بزرگ مراجع در مقابله با نقشه های استکبار و همه پروژه های علیه مسلمانان آگاه هستند.
سيد عبد الله غريفي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی خطیب جمعه قفول بحرین طی بیانیه ای انتشار شایعاتی مبنی بر افشاگری دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا درباره پرداخت مبلغ 200 میلیون دلار توسط آمریکا به حضرت آیت الله سیستانی جهت تسهیل اشغال عراق و صدور فتوای حرمت جنگ با سربازان آمریکایی در برخی رسانه ها را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دشمنان کینه توز به اسلام و مرجعیت تقلید با همکاری رسانه هایی که کینه و دشمنی سختی با مراجع تقلید دارند این شایعات کذب را منتشر می کنند و تکذیب این خبر توسط دفتر رامسفلد، کذب و دروغ بودن این شایعات را نشان داد.

وی افزود: دست های تقلب و حیله تمام تلاش خود را برای سرنگونی جایگاه والای مراجع مخلص انجام می دهند، زیرا از نقش بزرگ مراجع در مقابله با نقشه های استکبار و همه پروژه های علیه مسلمانان آگاه هستند.

علامه غریفی مسلمانان را هوشیار خواند و تصریح کرد: امت اسلامی برای خنثی کردن نقشه های دشمنان در مخدوش ساختن چهره مراجع و علمای دین هوشیار هستند و فریب این خدعه ها را نمی خورند و جایگاه مرجعیت علیرغم تلاشهای کینه توزان پاک باقی می ماند و دفاع مردم از رهبران دینی ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه قفول در بخش پایانی این بیانیه تاکید کرد: امت از نهضت کربلا آموخت چگونه در برابر خدشه وارد شدن به دین و ارزشهای آن و کرامت مراجع تقلید خشمگین شود و درس مبارزه با توهین به مقدسات را فراگرفت و تا زمانی که عاشورا در ذهن و خاطر امت باشد هیچ قدرتی در زمین نمی تواند به کرامت و پایداری و سرافرازی آن خدشه ای وارد سازد.

گفتنی است دفتر "رامسفلد " وزیر دفاع سابق آمریکا ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد که کتاب خاطرات رامسفلد تا پیش از ماه فوریه میلادی منتشر نخواهد شد و تمام ادعاهای منتشر شده درباره همکاری آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق با رامسفلد ساختگی و دروغین است.
این دفتر از رسانه‌ها خواست تا منتظر انتشار کتاب خاطرات رامسفلد بمانند یا دست‌کم اطلاعات لازم را از خود دفتر رامسفلد دریافت کنند.

پیش از این روزنامه مصری الاسبوع و چند روزنامه عربی دیگر در خبری نوشته بودند که در یادداشتها و خاطرات رامسفلد ادعا شده است که آمریکا به آیت‌الله سیستانی مبلغ 200 میلیون دلار اعطاء کرده است تا در مقابل، فتوای حرام بودن جنگ با آمریکا در سال 2003 را صادر کند./980/گ
ارسال نظرات