۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۴۱۹۵
رئیس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین:

آیت الله سیستانی قله رفیع جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین از اهانت به حضرت آیت الله سیستانی به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سيد مجيد مشعل، رئيس مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجید المشعل رئیس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین طی بیانیه ای از توهین به حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه گذشته در مسجد سبیکه شهر عیسی این کشور به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: بسیار اسفناک است که خطبه های نماز جمعه در برخی از مساجد به نشر اکاذیب، گسترش فتنه و توهین به نمادهای دینی پیروان مذهب تشیع مبدل شده است و جای تعجب دارد که همه این سخنان توسط کسانی ایراد می شود که وابسته به دولت بوده و دارای نمایندگانی در پارلمان هستند.

وی افزود: توهین به آیت الله سیستانی تجاوزی آشکار به یکی از بزرگترین نمادهای تشیع به شمار می آید و سبب گسترش فتنه طایفه ای و ضربه زدن به وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز است و عاملان این اقدامات نباید بدون مجازات باقی بمانند، این در حالی است که مسوولان محدود ساختن سخنرانیهای دینی را خواستار هستند ولی در برابر این تجاوزات طایفه ای بی تفاوتند.

حجت الاسلام مجید المشعل خاطرنشان ساخت: آیت الله سیستانی قله رفیعی جهان اسلام است و جایگاه وی با این اظهارات خدشه دار نمی شود،وی نقش بزرگی در تحکیم وحدت میان مسلمانان دارد و عامل اصلی امنیت و صلح در عراق بوده است.

رئیس مجلس اسلامی علمای شیعه تاکیدکرد: زبانی که در صدد فتنه و آشوب باشد باید بریده شده و محراب نماز جمعه نیز باید از توهین و کذب عاری شود.

گفتنی است خطیب جمعه شهر سبیکه بحرین با ذکر خبر کذب دریافت رشوه توسط آیت الله سیستانی از آمریکا جهت تسهیل در اشغال عراق به این مرجع تقلید به شدت توهین کرد./980/گ
ارسال نظرات