۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۴۵۲۵
خطیب جمعه دیوانیه:

فساد مانع پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه دیوانیه فساد اداری را مانع پیشرفت کشور خواند و پارلمان را به مبارزه با فساد دعوت کرد.
سيد حسن زاملي نماينده آيت الله سيستاني در ديوانيه عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن زاملی نماینده آیت الله سیستانی و خطیب جمعه دیوانیه عراق طی خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حکیم برگزار شد با اشاره به اهتمام ائمه جمعه به ملت گفت: انتقاد ائمه جمعه از دولت و حمایت از حقوق مردم نباید به صورت سیاسی تفسیر شود و آنان را به سرنگونی نظام متهم کنند، ملت خواستار حاکمی عادل که توانایی ارائه خدمات به آنها را دارد هستند و از وضعیت موجود به شدت خسته شده اند.

وی افزود: مسوولان موظف هستند تا خدمات مورد نیاز مردم نظیر برق و کار و امنیت را فراهم سازند و اگر این خدمات را مهیا نکردند هب ملت ظلم نموده اند و نباید از درخواستها و انتقادها مردم ناراحت شوند.

حجت الاسلام زاملی از اختصاص بودجه کلان برای قوای سه گانه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: 21 درصد از بودجه کشور به قوای سه گانه اختصاص دارد و وزارتخانه ها به دکانی برای کسب درآمد شخصی و حزبی مبدل شده اند.

خطیب جمعه دیوانیه تاکید کرد: بنده به مطالبه حقوق فقرا و محرومین ادامه خواهم داد و آن را وظیفه شرعی و دینی خود می دانم و در این راستا از نمایندگان پارلمان که بیش از هفت ماه بدون برگزاری جلسات از حقوق و مزایا بهره مند بودند می خواهم تا به فقرا اهتمام داشته باشند و به بررسی و تصویب قوانین مهم کشور بپردازند.

وی فساد اداری را مانع پیشرفت کشور خواند و گفت: تا هنگامی که فساد در کشور وجود داشته باشد و مفسدان محاکمه نشوند کشور پیشرفت نخواهد کرد و پارلمان باید به پرونده های فساد امنیتی و آزادی و فرار جنایتکاران به سرعت رسیدگی کند./980/گ
ارسال نظرات