۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۴۵۳۱
خطیب جمعه کاظمین:

وحدت ملت نتیجه تلاش های تفرقه انگیزانه استکبار جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به تلاش های تفرقه انگیزانه دشمنان جهت شعله ور شدن آتش فتنه در عراق تاکید کرد که وحدت ملت حاصل همه این تلاشها بود.
شيخ جلال الدين صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به پنجمین سالگشت انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) در سامرا گفت: روز گذشته مصادف بود با سالگشت انفجار بارگاه مقدس امامین عسکریین(ع) بود، انفجاری که ممکن بود عراق را در طوفان بزرگی قرار می داد لیکن حکمت آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید و همچنین حکمت رهبران سیاسی سبب خنثی شدن این طوفان شد.

وی افزود: کوچکتر از این انفجار ممکن است به فتنه ای بزرگ مبدل شود و جنایتکاران نیز می دانستند کوچکترین عکس العمل در قبال این انفجار سبب شعله ور شدن فتنه می شد ولی به رغم دردهای فراوان و تلاشهای مستکبران که پس از انفجار سامرا وحدت میان شیعیان و سنی ها ادامه دارد و در بهترین وضعیت موجود است.

حجت الاسلام صغیر برخی از کشورها را به دست داشتن در این جنایت متهم کرد و اظهار داشت: برخی تصور می کنند که این جنایت تنها توسط تکفیریها صورت گرفته است لیکن برخی از کشورهای بیگانه نیز در این جنایت دست داشته و با این اقدامات خواستار بازگشت عراق به گذشته و عدم پیشرفت این کشور هستند..

خطیب جمعه کاظمین تاکید کرد: اراده استکبار جهانی و حزب بعث با اراده تکفیریها گره خورده است تا زخمی عمیق بر پیکره ملت عراق وارد سازند، اما نتایج نشان می دهد که آنان نمی توانند بر اراده ملت فایق آیند و دقیقا بر خلاف پیش بینی های استبکار جهانی بوده است.

وی بیان داشت: استکبار جهانی شامل کشورهایی است که مصحلتشان در تخریب عراق بوده و این کشور را به عنوان پایگاهی جهت برآورده شدن نیازهای خود می پندارد، ولی ملت هوشیار عراق با فرمانبری از مراجع تقلید همه این نقشه ها را خنثی کرده و حاصل تلاش دشمنان تنها وحدت ملت بوده است.

حجت الاسلام صغیر از فرارسیدن اربعین حسینی یاد کرد و گفت: تعویق امتحانات مدارس و دانشگاهها تا پس از اربعین حسینی که با پیشنهاد بنده و موافقت وزیر آموزش عالی و وزیر پرورش مواجه شد امر بسیار پسندیده ای است ، زیرا جوانان عراق عادت کرده اند که در آستانه اربعین با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده و مراسم زیارت اربعین را باشکوه برگزار کنند.

خطیب جمعه کاظمین از عدم احترام به شعایر حسینی توسط برخی از فرهنگیان به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از کسانی که به اصلاح نویسنده و فرهنگی هستند از پیاده روی میلیونی ملت عراق در آستانه اربعین حسینی انتقاد می کنند در حالی که شعایر حسینی کرامت و عزت را به مردم داده و حتی کشتار ملت توسط تروریستها نیز نتوانست بر این اراده غلبه کند.

وی خواستار توجه دولت و پارلمان به بخش آموزش شد و ابراز داشت: اوضاع مدارس کشور به شدت نامطلوب است و دانش آموزان و دانشجویان از لحاظ آموزش و امکانات در وضعیت نامناسبی بسر می برند و از پارلمان می خواهم تا در تصویب بودجه به این امر بسیار مهم توجه کنند و وزرای آموزش عالی و پرورش نیز از مدارس بازدید نمایند تا با مشکلات آنها آشنا شوند./980/گ
ارسال نظرات