۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۹۵۲۷۶
رهبر شیعیان بحرین:

غرب گروه های تروریستی را تربیت می کند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که گروههای تروریستی توسط غرب پرورش می یابند تا بدینوسیله چهره اسلام را در جهان مخدوش ساخته و سیاستهای آنان را عملی سازند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم خطیب جمعه شهر دراز بحرین، در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد امام صادق(ع)، از گسترش فساد مالی در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: اموال عمومی به ملت تعلق دارد و همه شهروندان حق دارند در کسانی که به این اموال دست درازی می کنند برخورد نمایند تا این اموال بازگردانده شوند.

وی افزود: حکومت و پارلمان باید نظارت خود را بر اموال عمومی افزایش دهند تا بدینوسیله بتوانند بر فساد مالی و اداری فائق آیند. اگر مسوولان به سرقت اموال عمومی ادامه دهند افراد دیگر نیز این حق را به خود می دهند که به این اموال تعرض کنند و با این وضعیت نمی توان با فساد در کشور مبارزه نمود.

آیت الله عیسی قاسم فساد مالی را عامل فروپاشی نظام توصیف کرد و اظهار داشت: درست است که مردم قربانی اصلی فساد مالی هستند لیکن باید به این نکته توجه داشت که دولت نیز از پیامدهای منفی این فساد در امان نخواهد بود و اگر نتواند بر این وضعیت غلبه کند دچار فروپاشی خواهد شد.

خطیب جمعه شهر دراز، انفجار کلیسای قدیسین در اسکندریه مصر را محکوم کرد و بیان داشت: انفجار مساجد، حسینیه ها و کلیساها جنگ علیه دین به شمار می آید، زیرا سبب مخدوش شدن دین شده و به جهانیان اینگونه تلقی می شود که اسلام حامی جنایت، تشنه به خون و جان مردم است و برای او هیچ تفاوتی میان مسلمان و غیرمسلمان و کودک و پیر ندارد.

وی غرب را عامل گسترش خشونت در جهان عنوان نمود و تصریح کرد: برخی از کشورهای غربی به پرورش گروه های دینی متعصب که از بصیرت دین به شدت دور هستند پرداختند تا از آنها علیه دین استفاده کنند و تصفیه حسابهای سیاسی خود را با این گروه ها انجام دهند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: انفجار کلیسای قدیسین در اسکندریه جنایتی شنیع بود که اسلام در همه زمینه با آن مخالف است و هیچ مسلمانی حق ندارد در برابر اینگونه جنایتها تنها نظاره گر باشد. اینگونه جنایتها حاصل سیاستهای دشمن توزانه غرب با کشورهای اسلامی است که بوسیله این اقدامات می خواهد بر بلاد اسلام سلطه پیدا کند و در این راه به نام آزادی از گسترش بدترین و شنیع ترین بدترین بی اخلاقی ها دریغ نمی کند./980/گ
ارسال نظرات