۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۵۶۹۹
خطیب جمعه کاظمین:

پیاده روی میلیونی عاشقان حسینی پدیده ای بی نظیر در جهان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین پیاده روی میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) به سمت کربلا برای ادای زیارت اربعین حسینی را پدیده ای بی نظیر در جهان توصیف کرد.
شيخ صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به پیاده روی میلیونی عاشقان حسینی به سمت کربلا گفت: در آستانه اربعین حسینی باز هم شاهد پیاده روی میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) به سمت کربلای حسینی هستیم و از همه مردم می خواهم تا در این مراسم که پدیده ای بی نظیر در جهان است حضور یابند و ببینند که چه بیمارهایی در این مراسم شفا می یابند و مردم فقیر و محروم شهرها و روستاها با وجود فقر چگونه به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت می کنند و هرچه را که دارند تقدیم زائران می نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت عربستان در موسم حج به کارمندان خود مرخصی می دهند از شوراهای استانی می خواهم تا به کارمندان مرخصی دهند تا بتوانند در خدمتگزاری به زائران حسینی که مشارکت داشته باشند و از دولت نیز فراهم کردن زمینه های خدمت به زائران خصوصا حفظ امنیت و انتقال آنان را خواستارم.

حجت الاسلام صغیر از گسترش روابط عراق با کشورهای همسایه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: سفر مسوولان برخی از کشورهای همسایه نظیر کویت و مصر که پیش از آن توسط ایران و ترکیه صورت گرفته بود نشان از آن دارد که عراق در حال بازگشت به جایگاه اصلی در منطقه بوده و روابط پر تنش با کشورهای همجوار در حال از بین رفتن است لذا دولت و پارلمان باید بکوشند تا از این وضعیت نهایت استفاده را کرده و از سیاستهایی که منجر به بازگشت تنش می شود به شدت پرهیز نمایند.

خطیب جمعه کاظمین خواستار مذاکره دولت عراق با عربستان برای آزادی زندانیان عراقی شد و تصریح کرد: دولت عراق برای آزادی زندانیان عراقی در بند عربستان باید از روشهای مسالمت آمیز استفاده کند و از ایجاد فضای تنش که منجر به وخیم تر شدن اوضاع می شود اجتناب ورزد.

وی تاکید کرد: عربستان سعودی با توجه به اینکه کشوری اسلامی و عربی است باید زندانیان عراقی را آزاد سازد و آنان را به دادگاههای کشور تحویل دهد تا این افراد در عراق محاکمه شوند و امیدوارم تا دولت عربستان حسن نیت خود را نشان دهد./980/گ
ارسال نظرات