۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۹۶۹۸۷

وحشت رژیم صهیونیستی از قیام عمومی در مصر

خبرگزاری رسا ـ اسرائیل با ترس و وحشت اوضاع نابسامان مصر را دنبال می کند و تلاش می کند حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر در مسند قدرت بماند چرا که وی مهمترین متحد اسرائیل در جهان عرب است
1
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واشنگتن تایمز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داده است که دولت در مورد وضعیت در مصر سکوت کند ولی اوضاع این کشور را دنبال کند و تمامی اتباع اسرائیلی را به اسرائیل برگردانند.
 
ثبات و ماندگاری رئیس جمهور مصر، حسنی مبارک آرزوی کلیدی و مهم برای اسرائیل است. اولین کشور عربی که با اسرائیل متحد شد و صلح کرد و آن را به رسمیت شناخت مصر بود.مصر هرگز گذرگاه رفح در مرز غزه را باز نکرد که اگر چنین می کرد اقدام اسرائیل به محاصره غزه عملاً بی اثر می شد.
 
رفتن مبارک می تواند حتی بر اوضاع کرانه باختری رود اردن هم اثر بگذارد زیرا وی قاطع ترین حامی حکومت خودگردان فلسطینی در برابر حماس بود. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت هم از اضطراب در اسرائیل خبر داده و نوشته است: قیام مردم در مصر اضطراب و نگرانی اسرائیل را در خاورمیانه افزایش داده است؛ ما تنها مانده ایم بدون هیچ همپیمانی. این از حدود دو سال قبل در پی فروپاشی همپیمانی ما با ترکیه شروع شد. پس از آن بنیامین نتانیاهو برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ائتلاف تشکیل داد.
 
یکی از تحلیلگران صهیونیستی می گوید: اسرائیل نگران بهبود روابط مصر با ایران است و حتی اگر محمد البرادعی هم به قدرت برسد، احتمال اینکه دولت جدید مصر روابط خود با ایران را بهتر کند یا سفارت ایران در قاهره بازگشایی شود، روبه افزایش است. محافل چپ و راست در اسرائیل، همگی از تحولات مصر نگرانند./982/گ
ارسال نظرات