۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۹۸۱۱۳
روزنامه صهیونیستی عنوان کرد:

احتمال حمله نظامی به ایران با سقوط مبارک کمتر شد

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه صهیونیستی در مقاله ای با اشاره به سقوط مبارک در مصر، احتمال حمله نظامی به ایران را کمتر از گذشته دانست.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص
به گزارش خبرگزاری رسا روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی با اشاره به سقوط مبارک در مصر، این حادثه را موجب تغییراتی استراتژیک دانست که ابعاد آن جز با گذشت زمان مشخص نخواهد شد.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه تحلیل خود، تغییر حکومت در مصر را تغییری عمیق دانسته و نوشته است: بر خلاف تغییر رییس حکومت ها در اردن، سوریه و یا تشکیلات خودگردان که نفرات بعدی نیز همان سیاست های کلی قبلی را در پیش گرفتند، حسنی مبارک در مصر نتوانست چنین کاری را انجام دهد و حکومت را به فرزندش و یا یکی از نزدیکانش بسپارد و بعد از قیام 18 روزه مردم مجبور به کناره گیری شد.

نویسنده صهیونیست این مطلب اگر چه تلاش کرده احتمال تبدیل مصر به کشوری مانند ایران را دشوار و بعید بداند، در نهایت افزوده است: با وجود این احتمالات امکان تغییر سیاست های این کشور در قبال فلسطین و ایران وجود دارد. خصوصا اینکه حسنی مبارک در راس اتحاد برخی کشورهای عربی برای مقابله با ایران قرار داشت، اما حکومت بعدی در مصر از تعدی به ایران از جانب اسرائیل و امریکا را حمایت نخواهد کرد، زیرا موضع مردم در کشورهای عربی بر ضد حمله به ایران است و نظام آینده در مصر نیز نظری غیر از این نخواهد داشت. /914/پ202/گ
ارسال نظرات