۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۹۸۵۸۴
در خطبه های نماز جمعه میدان التحریر قاهره؛

قرضاوی ارتش مصر را به شکستن محاصره غزه دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از ارتش مصر خواست تا محاصره غزه را شکسته و گذرگاه رفح را باز کنند.
شيخ يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، در خطبه های نماز جمعه امروز شهر القاهره مصر که در حضور بیش از دو میلیون تن برگزار شد، بر لزوم انحلال حکومت کنونی تاکید کرد و گفت: شورای نظامی باید حکومت کنونی را منحل کند و حکومت وحدت ملی را تشکیل دهد و همه زندانیان سیاسی را نیز آزاد سازد.

وی پیروزی انقلاب مصر را به شهروندان این کشور تبریک گفت و افزود: پیروزی انقلاب تنها به مسلمانان تعلق ندارد بلکه همه شهروندان در این انقلاب سهم دارند و 25 ینابر انقلابی بود که راه انقلاب را به جهانیان نشان داد.

قرضاوی ملت مصر را به حفظ وحدت دعوت کرد و اظهار داشت: همه قشرهای ملت مصر باید وحدت ملی را حفظ کنند و نسبت به تلاش ها برای کاشتن فتنه و شکاف میان مردم هوشیار باشند و از ارتش می خواهم تا شرایط انتقال قدرت را به سرعت فراهم سازند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین تصریح کرد: جوانان انقلابی، کشور را سربلند کرده و ما را نیز مفتخر ساختند. جوانان باید به انقلاب ادامه داده و از آن محافظت کنند.

وی با اشاره به سرقت بیش از 3 هزار میلیلرد دلار از اموال کشور توسط نظام حسنی مبارک بیان داشت: نظام سرنگون شده حسنی مبارک بیش از 3 هزار میلیارد دلار از اموال کشور را به سرقت برد، این اموال باید به کشور بازگردند، زیرا با این مبلغ هنگفت می توان همه بدهی های مصر را پرداخت کرد و انقلاب اقتصادی را در کشور محقق ساخت.

شیخ یوسف قرضاوی نظام های عربی را به پرهیز از تکبر دعوت کرد و ادامه داد: نظام های عربی که بر تکبر استوار است باید با ملت صادق باشند و همه تلاش خود را برای تحقق خواسته های آنان انجام دهند.

رئیس اتحادیه علمای مسلمین از ارتش مصر، پایان دادن به محاصره غزه و گشودن گذرگاه رفح را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد تا مسجد الاقصی در آینده نزدیک آزاد شود./980/گ
ارسال نظرات