۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۸۶۱۸
در اهواز؛

نخستین ماهنامه تخصصی روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ماهنامه تخصصی روضه از سوی مؤسسه فرهنگی روضه الزهرا(س) با هدف تعمیق و بسط باورهای فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در اهواز منتشر شد.
روضه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گرداورندگان ماهنامه روضه، تلاش کردند با جمع آوری مطالب و تصاویری زیبا و جذاب، مخاطبان را به این ماهنامه جذب و روحیات آنان را با فرهنگ عزاداری سازگار کنند.

آقا فرمودند، طلیعه روضه، منبر روضه، هنر روضه، سنگر روضه، علمدار روضه، حکایت روضه، قلم روضه، عزل روضه، مراقبات روضه، محفل روضه، پیر غلامان روضه، روضه دات کام، پیامک روضه، دوربین روضه و بفرمایید روضه از عناوین این ماهنامه هستند.

در بخش «آقا فرمودند» نویسنده به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره می کند و می نویسد: من به منبر خیلی علاقه دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهای گوناگون ارتباطی فراوان هستند. اما هیچ کدام از این ها منبر نیست؛ منبر یعنی رو به رو و نفس به نفس حرف زدن، این یک تأثیر مشخص و ممتازی دارد که در هیچ کدام از شیوه های دیگر، این تأثیر وجود ندارد. این را باید نگه داشت؛ چیز با ارزشی است اما باید آن را هنرمندانه ادا کرد تا بتوان اثر بخش باشد.

در ادامه این مطلب می خوانید: به جوانان توصیه می کنم، شیوه های پیش کسوتان را به کلی کنار نگذارند؛ دست نکشند که من با نوآورزی موافقم؛ چرا که نوآوری هیچ اشکالی ندارد؛ اما اگر بخواهیم در این نوآوری کمال پیدا کنیم باید این نوآوری در امتداد شیوه گذشتگان باشد.

در مطلبی با عنوان آداب شرکت در مجلس عزاداری آمده است: عدم انجام کارهای گناه، نخوردن لقمه حرام، عدم استفاده از عطر، وضو گرفتن و توجه به تذکرات خادمین، از آداب شرکت در مجالس عزاداری معصومین (ع) است.

در بخش دیگری از این کتاب سخنانی از آیت الله وحید خراسانی آمده که در بخشی از آن می‌خوانید: وای بر کسانی که در این شعائر خدشه می‌کنند. بیدار باشید ای مردم ایران! بدانید کوچک ترین کلمه که شعائر حسینی را سست کند، کمر خاتم النبیین را می شکند. این عزاداری ها، سینه زنی‌ها و این زنجیر‌زنی‌ها باید در حد اعلا حفظ شود بازیچه که نیست.

گفتنی است، اولین ماهنامه تخصصی روضه با شمارگان 1000 جلد در اهواز منتشر شد، سردبیر این ماهنامه، میلاد عچرش و اعضای هیئت تحریریه آن سید صادق موسوی، محسن رجایی، رضا نعیمی، محسن کیانی و مرتضی جعفر زاده هستند./945/ن602/ع

ارسال نظرات