21 July 2009 - 16:53
News ID: 32
فونت
[]پ[
پ[پ[

موفق نشدن نخبگان در امتحان امروز الهی موجب سقوط آنان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار مسوولان نظام تاکید کردند: نخبگان مراقب باشند، زیرا در امتحان عظیمی قرار گرفته اند و موفق نشدن در این امتحان، تنها مردود شدن نیست بلکه موجب سقوط آنان خواهد شد.


 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان نظام اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، بعثت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) را مقطعی مهم در تاریخ بشریت دانستند و تاکید کردند: امروز اصلی‌ترین نیاز جامعه اسلامی عمل به پیام بعثت و ملاک قرار گرفتن عقل و خرد، حاکم شدن فضیلت‌های اخلاقی و مبنا قرار گرفتن انضباط قانونی در جامعه است که در این زمینه وظیفه نخبگان و بزرگان بسیار با اهمیت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک عید بزرگ مبعث پیامبر اعظم (ص) به امت اسلامی و ملت ایران‌، تربیت عقلانی و تاکید بر خرد گرایی و تدبّر را مهمترین بخش از پیام بعثت بر شمردند و افزودند: اولین کار پیامبر مکرم اسلام (ص) حاکم کردن عقلانیت در جامعه اسلامی بود زیرا تربیت قدرت تفکر و نیروی خرد در جامعه، حَلاّل همه مشکلات، مهار کننده نفس و زمینه ساز عبودیت انسان است.
 
ایشان با اشاره به تربیت اخلاقی به عنوان دومین بخش از پیام بعثت خاطر نشان کردند: رواج فضیلتهای اخلاقی در جامعه همچون هوای لطیفی است که زمینه زندگی سالم را فراهم می‌آورد و انسان را از حرص‌ها، جهالت‌ها، دنیا طلبی‌ها، بغض های شخصی و سوء ظن به یکدیگر باز میدارد و به همین دلیل است که در اسلام تزکیه و رشد اخلاقی بر تعلیم مقدم است.

رهبر انقلاب اسلامی، تربیت و انضباط قانونی را سومین بخش از پیام بعثت خواندند و با اشاره به پیشقدم بودن پیامبر اسلام(ص) در عمل به احکام و دستورات اسلام افزودند: همه این موارد برای جامعه اسلامی شاخص و معیار است و میدان زندگی نیز صحنه آزمایش انسانها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزت کنونی ملت ایران را نتیجه موفقیت و سربلندی در آزمایشهای دشوار 30 سال گذشته دانستند و تاکید کردند : خداوند متعال پاداش این موفقیت‌ها را دستاوردهای بسیار بزرگی برای ملت ایران قرار داده است و امروز نیز آحاد مردم در جهت اهداف بلند اسلام در حال حرکت و مجاهدت هستند که نتیجه آن هم احساس عزت و هویت ملت ایران است.

ایشان افزودند: اینکه قدرتهای استکباری دنیا شعار خود را مقابله با جمهوری اسلامی ایران قرار داده اند و نظام اسلامی را مانع تحقق اهداف شوم خود بویژه در منطقه خاورمیانه می‌دانند نشان‌دهنده عظمت ملت، نظام، و دولت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی این دستاوردها را نتیجه حرکت ملت ایران در عرصه دستورات دین دانستند و با یادآوری نقش عامل بودن نخبگان، بزرگان جامعه و مسئولان بعنوان الگوی مردم، خاطر نشان کردند: ملت ایران در 30 سال گذشته نشان داده است که ملت وفادار و با گذشتی است و در قضایا و حوادث اخیر بعد از انتخابات ریاست جمهوری نیز، این ویژگی ملت ایران بار دیگر آشکار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در میان ملت ایران سلایق مختلفی در عرصه زندگی اجتماعی وجود دارند که هر کدام نظر خود را بیان می‌کنند اما آنجایی که ملت احساس می‌کنند، مسئله دشمنی با نظام در میان است و دستی، حرکتی را برای ضربه زدن به نظام مدیریت می‌کند، از او فاصله می‌گیرند، حتی اگر همان شعاری را بدهد که ملت به آن معتقد است.

ایشان حوادث اخیر را تجربه و درس مهم دیگری برای ملت ایران در کنار تجربه های سالهای گذشته ارزیابی و تأکید کردند: این حوادث، این تجربه و درس را به همراه خود داشت که حتی در زمانی که حرکتی بزرگ در کمال آرامش و ثبات انجام می گیرد، نباید از نقشه و کید دشمن غافل ماند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: در حالیکه همه اذعان داشتند انتخابات اخیر با حضور چهل میلیونی مردم یک عظمت بی‌نظیر از ابتدای انقلاب و نشان دهنده قدرت نظام برای به صحنه آوردن مردم بعد از گذشت 30 سال است، در عین حال همه متوجه شدند در چنین شرایطی نیز نباید از کمین و برنامه ریزی دشمن به منظور ضربه زدن به ملت غفلت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ادعای دشمنان ملت ایران مبنی بر دخالت نکردن در مسائل داخلی کشور افزودند: در حالیکه دخالت دشمنان بویژه نقش رسانه های آنها کاملاً آشکار است، این ادعا نشان دهنده بی‌حیائی است.

ایشان با یادآوری هشدار چند سال قبل در خصوص نقش برجسته دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاعاتی استکباری برای مقابله با استقلال ملت‌ها و منصرف کردن آنان از حرکت در مسیر عزت و استقلال، خاطر نشان کردند: دشمنان ملت ایران از رسانه‌های خود، علناً برای گروههای غافل و نادان اغتشاشگر، دستورالعمل چگونگی ایجاد نا امنی ، تخریب و درگیری پخش می‌کنند و از طرف دیگر مدعی می‌شوند که در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کنند در حالیکه آشکارترین دخالت‌ها را انجام می‌دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تفاوت قائل شدن میان اغتشاش گران و مردم افزودند: البته رسانه‌های استکباری بمنظور حمایت از اغتشاش گران آنها را مردم می نامند در حالیکه مردم، آن جمعیت میلیونی است که به محض دیدن این اغتشاشگران و مفسدان، خود را کنار می‌کشد و آنها را با دیده نفرت و انزجار نظاره می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند : هر فردی با هر عنوان و موقعیتی، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد از نظر عموم ملت ایران، انسان منفوری است.

ایشان با تأکید بر اینکه اهداف بلند ملت ایران و سعادت دنیا و آخرت جامعه در سایه آرامش و امنیت محقق خواهد شد، برهم زدن امنیت را بزرگترین گناه دانستند و خطاب به نخبگان خاطر نشان کردند: نخبگان هوشیار باشند زیرا هرگونه حرف، تحلیل و اقدام آنان که موجب بر هم خوردن امنیت جامعه شود، حرکت در خلاف مسیر ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه باید مراقب گفتار و مواضع و حتی نگفتن‌های خود باشند، زیرا نگفتن مسائلی که باید گفت، عمل نکردن به وظیفه است و گفتن مسائلی که نباید گفت، عمل کردن بر خلاف وظیفه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: نخبگان مراقب باشند، زیرا در امتحان عظیمی قرار گرفته اند و موفق نشدن در این امتحان، تنها مردود شدن نیست بلکه موجب سقوط آنان خواهد شد.

ایشان تنها راه رهائی از چنین سرنوشتی را ملاک قرار دادن خرد و عقلانیت دانستند و خاطر نشان کردند: البته عقلانیت، این سیاسی کاری‌های متعارف نیست زیرا سیاسی بازی‌ها خلاف عقل است و کسانی که سیاسی کاری را اقدام عقلائی می دانند، اشتباه می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: راه صحیح عقلانیت، همان راهی است که عبادت خدا را هموار کند و شاخص آن نیز این است که خود قضاوت کنیم، آیا سخنان و موضع گیریهای ما برای رضای خدا و با نیت اخلاص است یا اینکه برای جلب توجه برخی افراد، بنابراین نباید خود را فریب دهیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم تعمق در پیامهای مهم مبعث و نگاه فراتر از یک جشن به این واقعه را یادآور شدند و خاطر نشان کردند: مبعث یک مقطع بسیار مهم برای بشریت است زیرا حرکتی که پیامبر اسلام (ص) در مدت 10 سال حکومت خود انجام دادند و تحولی که در تاریخ بشریت ایجاد کردند با هیچ حرکت و اقدامی قابل مقایسه نیست.

در ابتدای این دیدار احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی ضمن تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) با اشاره به نقش این واقعه بزرگ تاریخی در نجات انسانها از تاریکی جهل و ظلم و رهنمون کردن آنان به سوی نور هدایت گفت: پیامبر اسلام(ص) در عمل به دستورات اسلام همواره پیشقدم بودند و مشکلات کنونی بشریت ناشی از دوری از مسیر نبوی است.

رئیس جمهور با اشاره به صبر و استقامت و مجاهدت ملت ایران در 30 سال گذشته افزود: جامعه اسلامی ایران مفتخر به پیروی از راه نورانی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) است و این ملت با تأسی بر سیره نبوی اجازه نخواهد داد دشمنان بشریت، حقوق انسانها را پایمال کنند.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: برگزاری آزادترین، پرشورترین و بی نظیرترین انتخابات و برگزیدن راه پر افتخار انقلاب اسلامی، نوید بخش آینده ای روشن برای ملت ایران و بشریت است. /د101

 

--------------------------------------------------------------------------------
پایان خبر - خبرگزاری رسا

تبصرہ بھیجیں
‫برای‬ مہربانی اپنے تبصرے میں اردو میں لکھیں.
‫‫قوانین‬ ‫ملک‬ ‫و‬ ‫مذھب‬ ‫کے‬ ‫خالف‬ ‫اور‬ ‫قوم‬ ‫و‬ ‫اشخاص‬ ‫کی‬ ‫توہین‬ ‫پر‬ ‫مشتمل‬ ‫تبصرے‬ ‫نشر‬ ‫نہیں‬ ‫ہوں‬ ‫گے‬