۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۲۳۹۰۸
امام جمعه قیدار:

حمایت از کارگران شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه قیدار با اشاره به شروط تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شده و تحریم ها و تهدیدات دشمنان به فرصت تبدیل شود باید مسؤولان بیش از گذشته از قشر زحمتکش کارگر حمایت کنند.
امام جمعه قیدار

حجت الاسلام سید علی طالبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به هفته روز کارگر و لزوم گرامیداشت کارگران اظهار داشت: اسلام برای کارگران ارزش زیادی قائل بوده و آن ها را خزانه دار زمین معرفی می کند.

 

وی در ادامه افزود: چرا که حیات جامعه بستگی به کارگر دارد واین  کارگران به عنوان ستون فقرات جامعه بوده و قیام هرکسی بستگی به سالم بودن و قوی بودن ستون فقراتش دارد و قیام و قوّت جامعه نیز بستگی به کارگران آن جامعه دارد؛ چون چرخ جوامع با دست توانای کارگران می چرخد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ماجرای بوسه پیامبر (ص) بر دست کارگر تصریح کرد: بوسه پیامبر (ص) بر دست کارگر بهترین و بالاترین مدال برای کارگران است و امروز بوسه بر دست کارگر این است که نگذاریم کارگران و کشاورزان که قشر عظیمی از کارگران را تشکیل می دهند در جامعه خرد شوند.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به تقبیح بیکاری در احادیث خاطر نشان کرد: كار، موجب شرافت و كرامت بوده و بسیار بهتر از آن است كه انسان دست نياز پيش ديگران دراز كرده و سربار آنان باشد و در احادیث فراوانی آمده است كه خداوند از بنده‏اى كه فقط دهانش را باز كرده و طلب روزی بدون فعالیت و کار نماید، ناخشنود است.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به شروط تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شده و تحریم ها و تهدیدات دشمنان به فرصت تبدیل شود باید مسؤولان بیش از گذشته از این قشر زحمتکش حمایت کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این هم زمانی میسر است که کارگر اولا شغل و ثانیا امنیت شغلی داشته باشد که البته  این وظیفه مسؤولان است تا در این جهت تدابیری اتخاذ کنند که کارگر بتواند با خاطری آسوده در عرصه تولید و خلاقیت قدم بر دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با انتقاد از وضعیت نه چندان مطلوب کشاورزان اظهار داشت: کشاورزی سهم عمده‎ای را در تولید و اقتصاد کشور دارا است از این رو باید با یک فکر اساسی و کارشناسی زمینه حمایت گسترده از زحمات کشاورزان را فراهم کرده و با حمایت اصولی، انگیزه تلاش و افزایش تولید را در کشاورزان تقویت و زمینه ورود افراد بیشتری به عرصه کشاورزی را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام طالبی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار چند روز گذشته با کارگران افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مجموعه کارگري با تحمل همه سختي‌ها، حقاً و انصافاً امتحان خوبي داده است و مسؤولان بايد با تلاش بيشتر براي حل مسائل کارگران، از آنها قدرشناسي کنند./302/949/ب1

ارسال نظرات