۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۵۵۷۵۲
آیت‌الله عبداللهی:

مرحوم داودی از صالحین بود

مرحوم داودی از صالحین بود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم یادبود دکتر پرویز داودی، گفت: همه عناوین آن مرحوم تمام شد و تنها اعمال صالح برای وی که از جمله صالحین بود باقی ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم پرویز داودی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، آن مرحوم را استاد بزرگ حوزه و دانشگاه معرفی کرد و گفت: وی حدود سی سال همراه و همکار علامه مصباح یزدی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات ارزنده دکتر داودی به نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناصب مختلف، ابراز داشت: همه این عناوین در عمل صالح خلاصه می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و تفسیر این آیات با محوریت عمل صالح، آثار مترتبه آن و خصوصیات افرادی که عامل به عمل صالح هستند اظهار داشت: همه عناوین با فوت ایشان تمام شد، چیزی که ماند عمل صالح وی است که ابدی می‌شود؛ با عمل صالح انسان از صالحین و نورانی می‌شود.

وی با اشاره‌ای به پیشینه دوستی خود با دکتر داودی گفت: آن مرحوم جاذبه خاصی داشت و با صفا بود؛ با اینکه سال‌ها پیش در آمریکا تحصیل کرده بود اما هیچ گونه بروزی از این مسأله نداشت و حتی در مقابل راننده‌ای که با هم به سفر رفتیم هیچ بروزی از جایگاه علمی و اجتماعی خود نداشت.

آیت‌الله عبداللهی، دکتر پرویز داودی را استاد اخلاق توصیف کرد و اظهار داشت: وی برای شاگردان خود روی بازی برای مشاوره داشت؛ در نماز جماعت پشت سر دانشجوی کلاس خود نماز می‌خواند؛ بعد از سال‌ها با دوستان قدیمی برای تبریک عید فطر تماس می‌گرفت، در حالی که ما فکر نمی‌کردیم بعد از بیست سال ایشان برای تبریک عید تماس گرفته باشد؛ این‌ها مظاهر عمل صالح از جنبه فردی است.

دکتر پرویز داودی از صالحین بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره‌ای مؤکد بر دقت مرحوم داودی بر فرائض و واجبات شرعی تصریح کرد: این اواخر در بیماری و در بیمارستان با من تماس گرفت که مسأله عقب افتادن پرداخت خمس خود را بداند؛ او روحانی حوزه علمیه نبود اما یک مسلمان واقعی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خدمات مرحوم دکتر داودی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از اعمال وی ارزیابی کرد و گفت: جایگاه علمی وی در مسئولیت‌های مختلف و تعاملاتی که با حوزه‌های علمیه بویژه علامه مصباح یزدی داشت بسیار مفید و مؤثر بود؛ دکتر داودی مبانی علامه مصباح یزدی را هضم کرده و به آن معتقد بود.

وی توضیح داد: این استاد مسلم اقتصاد، در مقابل نگاه‌های سکولاری و غربی به دنبال اقتصاد اسلامی بود؛ در پی آن بود تا ارزش‌های اسلامی که از مکتب اقتصاد اسلامی گرفته شده است حاکم باشد و دیدگاه‌های اقتصاد را تحت تأثیر خود قرار دهد.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت درگذشت مرحوم پرویز داودی آورده‌اند: «خدمت مخلصانه و بی‌شائبه در مسئولیت پذیری ایشان در مسئولیت‌های بزرگ در طول سالیان طولانی، چهره‌ی یک مدیر با اخلاص و کارآزموده و پرتلاش از آن مرحوم را نشان داد و این در محاسبات الهی ارزشی والا است.

ارسال نظرات