۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۲۴۰۸۸
آیت الله مکارم شیرازی:

شهید مطهری اسوه اهل علم است/ سلامت روح و ثبات قدم شهید مطهری در آثارش نیز نمایان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی استاد شهید مرتضی مطهری را دارای ثبات قدم و سلامت نفس و روح دانست و از آن شهید والا مقام به عنوان اسوه اهل علم یاد کرد.
درس خارج آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه، در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روز معلم، یاد و خاطره شهید آیت الله مرتضی مطهری را گرامی داشت.

 

وی مرحوم شهید مطهری را الگویی برای اهل علم، دارای سلامت نفس و ثبات قدم در مسیر حق و اسلام دانست.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلامت روح شهید مطهری را در کتب ایشان مشخص و متبلور دانست و تصریح کرد: شهید مطهری آثار متعدد و بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشت و توانست اسوه ای برای اهل علم باشد.

 

وی یادآورشد: علما و اهل علم به گونه ای بودند که هر زمان احتیاج جامعه را به مساله ای دیدند ورود کردند و مقابل نفوذ دشمن ایستادند و به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کردند و هیچ گونه تزلزلی در آنان راه نداشت و شهید مطهری نیز در زمره این شخصیت ها قرار داشت.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایاتی از علما به عنوان مرزداران و مرزبانان دین یاد و تصریح کرد: هر زمان از مرز دشمن بخواهد ورود کند علما باید هوشیار باشند و به دفاع برخیزند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات