۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۲۴۸۸۸
فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر مطرح کرد؛

عرصه های مهم فعالیت‌ بسیج سازندگی در استان بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بابیان اینکه محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی و اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی، سه عرصه مهم فعالیت‌های بسیج سازندگی استان بوشهر است، گفت: سالانه مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات، از طرف بانک مهر اقتصاد در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در عرصه اقتصاد مقاومتی طرح‌هایی مثل ایجاد گلخانه، پرورش آبزیان، پرورش دام، صنایع تبدیلی، پرورش مرغ بومی و قارچ خوراکی و دیگر فعالیت ها را انجام می‌دهند.
سردار فتح‌الله جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سردار فتح‌الله جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در هفدهم اردیبهشت‌ماه سال 1379 در راستای خدمات جهادی تلاشگران عرصه جهاد سازندگی تشکیل‌شده و ازآن‌پس، مجموعه نیروهای انقلابی، جوانان، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و ... در قالب این سازمان به خدمات جهادی خود ادامه می‌دهند.

 

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت در روستاها و مناطق محروم با استفاده از دانشجویان، دانش آموزان، جوانان و دیگر اقشار، ترویج فرهنگ کار و تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزودن توان فنی جوانان، ازجمله اهداف سازمان بسیج سازندگی است که خود سبب محرومیت‌زدایی و عمران و آبادی کشور می‌شود.

 

وی اظهار داشت: جوانان عزیز ما با حضور در این دوره‌های جهادی که مورد تأیید امام خامنه‌ای نیز هست، از فضای منزل جداشده و در شرایط سختی قرار می‌گیرند که باعث پختگی آنان، کمک به دولت، تقویت بعد دینی و فرهنگی جوانان می‌شود و درنهایت در ساختن آینده کشور و جوانان مؤثر خواهد بود.

 

جمیری تصریح کرد: از سال 1390 تاکنون، 2884 پروژه محرومیت‌زدایی بااعتبار بیش از 52 میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی استان بوشهر اجراشده که 1045 پروژه بااعتبار بیش از 8 میلیارد تومان مربوط به سال 1394 بوده است.

 

وی ادامه داد: اکثر این پروژه‌ها در بخش عمرانی بوده که شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، خانه بهداشت، آب‌انبار، غسال‌خانه، دارالقرآن، سالن‌های ورزشی، کتابخانه، پارک کودک و ... است که البته بخشی از این پروژه‌ها احداث و بخشی دیگر، بازسازی، نوسازی و یا مرمت بوده است.

 

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: خدمات‌رسانی به مناطق محروم، توسط اقشار مختلف انجام‌شده است که یک نمونه آن اعزام 348 تیم پزشکی شامل پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص بوده که همچنان ادامه دارد و این حرکت بسیار مقدسی است به‌طوری‌که برخی افراد در ابتدا به‌سختی در این طرح‌ها حضور می‌یافتند، تحت تأثیر فرهنگ و معنویت این دوره‌ها، اکنون خود داوطلب هستند.

 

جمیری خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج‌های دانشجویی، محلات، دانش‌آموزی، مهندسین، پزشکی، طلاب در این برنامه حضورداشته و در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، ورزشی، منابع طبیعی، کشاورزی و ... فعالیت می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی و اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی، سه عرصه مهم فعالیت‌های بسیج سازندگی استان بوشهر است، گفت: سالانه مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات، از طرف بانک مهر اقتصاد در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در عرصه اقتصاد مقاومتی طرح‌هایی مثل ایجاد گلخانه، پرورش آبزیان، پرورش دام، صنایع تبدیلی، پرورش مرغ بومی و قارچ خوراکی و دیگر فعالیت ها را انجام می‌دهند.

 

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: پیش‌بینی و تدابیری در نظر گرفته‌شده که مراحل بعدی اجری این طرح‌ها یعنی بازاریابی و فروش محصولات نیز به‌خوبی امکان‌پذیر باشد.

 

جمیری با اشاره به برنامه جدید سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در نیمه اول سال جاری، اظهار داشت: مقرر شده است که این سازمان با همکاری منطقه دوم دریایی سپاه و همچنین همکاری و نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد 800 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و البته با توجه به نوع نیاز هرکدام از مددجویان، بسازند که این آمار جز بالاترین آمار در بین استان‌های کشور است./846/202/ب3

ارسال نظرات