۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۸۴۹
با حضور قاری مصری؛

محافل انس با قرآن در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: چهارشنبه هفته جاری، هم‌زمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، محافل انس با قرآن با حضور استاد «دسری زال» قاری مصری مطرح جهان اسلام در این استان برگزار می‌شود.
محفل انس با قرآن کریم

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان با حضور قاری بین‌المللی خبر داد و افزود: این محافل انس با قرآن کریم، چهارشنبه، بیست و دوم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و فرخنده میلاد سرداران کربلا حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: سه محفل انس با قرآن کریم در استان خراسان شمالی، هم‌زمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و حضور قاریان برجسته از کشورهای مختلف اسلامی در ایران، با حضور قاری مطرح جهان اسلام، استاد دسری زال از کشور مصر در شهرهای بجنورد و شیروان این استان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه این قاری مطرح جهان اسلام نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی است، خاطرنشان کرد: ساعت هشت و 30 دقیقه صبح چهارشنبه محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد دسری زال در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین ساعت 11 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه محفل انس با قرآن کریم با حضور این قاری مصری در دانشکده علوم قرآنی بجنورد و ساعت 18 و 30 دقیقه نیز محفل انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی اظهار کرد: در محافل انس با قرآن کریم در مرکز استان خراسان شمالی و شهر شیروان که با حضور قاری مصری برگزار می‌شود، قاریان و قرآن آموزان استانی، مسؤولان و اقشار مختلف مردم حضور خواهند داشت.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از عموم مردم استان برای حضور در مراسم قرائت قرآن از سوی دسری زال، قاری مصری مطرح جهان اسلام در خراسان شمالی دعوت کرد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و مسابقات قرآن، امید می‌رود محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در این استان با کیفیت و شکوه مناسبی برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان از نیمه فروردین‌ماه آغاز شده بود و هنوز هم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این مسابقات از اول خردادماه در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن كريم در 11 رشته به صورت شهرستاني، استاني، كشوري و در نهايت بین‌المللی برگزار می‌شود كه در مرحله شهرستانی از هر رشته سه نفر به مرحله استاني راه یافته و در مرحله استانی نیز از هر استان در هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه می‌یابد.

 

به گفته حجت‌الاسلام سهرابی مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، اذان، دعاخوانی، ابتهال، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه با یادآوری اینکه پارسال افزون بر 10 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی شرکت کرده بودند، اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در این مسابقات در استان به نسبت سال گذشته افزایش یابد./302/9314/ب1

ارسال نظرات