۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۲۳۱

انتشارات «الهدی» با اتحادیه ناشران ترکیه تفاهنامه همکاری امضا می‌کند

انتشارات بین‌المللی «الهدی» پس از رایزنی با اتحادیه ناشران ترکیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با این اتحادیه تفاهنامه همکاری امضا می‌کند.
انتشارات الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی مذاکرات صورت گرفته درباره همکاری‌های دوجانبه انتشارات بین‌المللی «الهدی» با «الپ اسلان دورموش» رییس اتحادیه ناشران ترکیه توافق شد تا این دو نهاد ارتباط میان ناشران دو کشور را ساماندهی کنند. طی سالیان گذشته آثار بسیاری از دو کشور بدون کسب اجازه و پرداخت هرگونه حق‌الزحمه‌ای به صاحب اثر به چاپ رسیده که نارضایتی ناشران دو کشور را به همراه داشته است.

 
براساس توافق صورت گرفته در راستای حفظ منافع مولفان و مترجمان دو کشور، از این پس ناشران ترکیه‌ای عضو این اتحادیه (389 انتشارات) درخواست‌های خرید حق‌التالیف کتب ایرانی را از طریق «آژانس ادبی نوروز» تهیه خواهند کرد. ناشران پیوسته به گروه انتشاراتی «الهدی» نیز می‌توانند از طریق «آژانس ادبی نوروز» با ناشران ترک ارتباط بگیرند.

همچنین درراستای همکاری‌های دوجانبه و به دعوت اتحادیه ناشران ترکیه «الهدی» در نمایشگاه بین‌المللی کتابی که این اتحادیه در ماه فوریه برگزار می‌کند شرکت خواهد کرد.

انتشارات بین‌المللی «الهدی» با ارائه 210 عنوان کتاب در بخش داخلی نمایشگاه و 100 عنوان کتاب برگزیده از ناشران عضو این گروه در بازار جهانی کتاب حضور دارد./998/د102/ق

 

منبع:  انتشارات بین‌المللی «الهدی»

ارسال نظرات