۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۲۶۹
همزمان با اعیاد شعبانیه صورت گرفت؛

اعزام بیش از ۱۰۰ روحانی مبلغ به مساجد بجنورد

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه بیش از 100 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، از اعزام افزون بر 100 روحانی مبلغ بومی شهرستان بجنورد به مساجد شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: این روحانیان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسبت‌ها و اعیاد ماه شعبان را در روستاها و شهرهای شهرستان هدایت و مدیریت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود امسال جشن‌ها و برنامه‌های اعیاد شعبانیه در بجنورد با حضور روحانیان مبلغ، باشکوه‌تر و مناسب‌تر برگزار شوند، افزود: حضور روحانیان در برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های مذهبی در روستاها سبب پرشورتر شدن این برنامه‌ها شده و مایه دلگرمی مردم روستاها است.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای برگزاری در اعیاد شعبانیه در بجنورد پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری هیأت امنای مساجد و روحانیان پاره‌وقت بومی سطح شهرستان با شرکت اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به سیاست‌های جدید نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی روستاها، تمرکززدایی از برنامه‌های فرهنگی و هدایت این برنامه‌ها از شهر به روستا با همکاری روحانیان مستقر و پاره‌وقت و هیأت امنای مسجد هر روستا و فراهم کردن بسترهای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در مساجد شهری و روستایی ازجمله سیاست‌های جدید اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در سال جاری است.

 

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: درواقع یکی از راه‌های اثبات عشق و علاقه به ائمه اطهار (ع) حضور در برنامه‌های مناسبتی اهل بیت (ع) به‌ویژه اعیاد میلاد آن بزرگواران و مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آن‌ها است به همین دلیل باید تلاش شود این برنامه‌ها از نظر کمی و کیفی ارتقا یابند.

 

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به آماده بودن مساجد و حسینیه‌های این شهرستان برای برگزاری اعیاد و مناسبت‌های ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان، اظهار کرد: در ایام ولادت ائمه اطهار (ع) در ماه شعبان مراسم جشن و سرور با حضور روحانیان، مداحان، شعرای آیینی و اساتید برجسته کشوری در مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی سطح شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مداحان و شعرای آیینی نیز در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در بجنورد نقش ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: نقش مدیحه‌سرایان و شاعران آیینی در برگزاری برنامه‌های مناسبتی بسیار کلیدی بوده و باید تلاش شود با همکاری مداحان با روحانیان، برنامه‌هایی توأم با شور و شعور برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: نقش شاعران آیینی و تأثیر آن‌ها بر افکار عمومی در وقوع انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه بسیار پررنگ دیده می‌شد و امروز نیز این نقش حتی بیشتر از آن زمان مشهود است.

 

وی با اشاره به اینکه به فضل الهی و همت مداحان و مسؤولان مرتبط، تاکنون پیشرفت‌های مناسبی درزمینهٔ شعر آیینی و مداحی در استان خراسان شمالی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: البته در این راستا برخی مشکلات و کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید این نواقص نیز دیده شده و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

 

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: با وجود این استقبال چشمگیر و پرشور جوانان از مداحی‌ها و پیوند عمیق آن‌ها با اهل بیت (ع)، آینده روشنی را پیش روی همه شاعران آیینی، مداحان و ذاکران ائمه اطهار (ع) گذاشته که باید از این فرصت به نحو احسن برای تعمیق باورهای دینی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان استفاده شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات