۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۲۶۳۴۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

شوراهای هیئات مذهبی زمینه ترویج شور و شعور اسلامی را فراهم کنند

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این‌که فعالیت هیئات مذهبی نباید محدود به برخی از برنامه‌های تکراری و مشابه شود، گفت: شوراهای هیئات مذهبی باید زمینه ترویج شور و شعور اسلامی را فراهم کنند.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شوراهای هیئات مذهبی استان اصفهان که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: با شورایی شدن کارها و مشوت در امور، تمامی کارها بهتر انجام و نواقص امور برطرف می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید «مشوت کردن بهترین یاور برای انسان در تمام امور است»، بیان آراء مختلف در امورات گوناگون، ضروری است زیرا فکر را انحراف باز می‌دارد و راه‌های جدیدی را برای اجرای برنامه‌ها پیشنهاد می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در اسلام حتی به پیامبر(ص) امر شده است که «وشاورهم فی الأمر»، وقتی خداوند به پیامبرش فرموده در امور خود با همه افراد مشورت کن، نباید تکبر داشته باشیم و با بهره گیری از نظرات مختلف بهترین آن‌ها انتخااب و بکار ببریم.

 

آیت‌الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: در اسلام، مشورت کردن یکی از صفات مؤمنان شمرده شده است، مؤمن فردی است که در کنار سایر ویژگی‌های برجسته‌ای  که دارد، از رآی و نظر دیگران نیز استفاده می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اداره هیئات مذهبی با استفاده از شوراهای هیئات مذهبی را یکی از اقدامات سازنده فرهنگی برشمرد و افزود: طی چند ساله اخیر که هیئات مذهبی به صورت شورایی اداره می‌شود شاهد تحولات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

 

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: فعالیت هیئات مذهبی نباید محدود به برخی از برنامه‌های تکراری و مشابه شود، شوراهای هیئات مذهبی باید زمینه ترویج شور و شعور اسلامی را فراهم کنند.

 

آیت‌الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: بناید اجازه دهیم عزاداری‌ها تنها به برگزاری سینه زنی و زنجیرزنی محدود شود، استفاده از ظرفیت روحانیت برای ترویج فرهنگ و معارف اصیل عاشورایی و شیعه در بین مردم ضروری است.

 

وی تصریح کرد: بی توجهی به معارف اسلامی و محدود شدن به برنامه‌های ظاهری سبب انحراف افراد می‌شود، در طول دوران دفاع مقدس شیعیان عراق با ما می‌جنگیدند زیرا عدم درک معارف متعالی تشیع سبب می‌شد که آن‌ها تفاوت فرد مستکبری مثل صدام را با یک رهبر الهی همانند امام خمینی(ره) متوجه نشوند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام بر علیه یزید احیای حق و احکام الهی بود، آن حضرت برای ترویج واجبات و جلوگیری از انجام محرمات قیام کردند.

 

آیت‌الله طباطبائی نژاد گفت: سبک‌های عزاداری و مداحی هم باید متنوع و متناسب با مضامین مختلفی باشد که در زمان عزاداری بیان می‌شود، مداحی یکی از مهم‌ترین مناسب فرهنگی اسلامی است که باید به وسیله افراد با استعداد و توانمند اجرا شود.

 

وی تأکید کرد: عزاداری‌های ایام تاسوعا و عاشورا در واقع شعار و نماد فرهنگی مذهب ما است بنابراین باید به بهترین شکل و بوسیله توانمندترین افراد، برگزار شود./868/202/ب1

ارسال نظرات