۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۲۷۰۹۸
آیت الله مجتهد شبستری:

نوک تیز تهاجمات فرهنگی متوجه نسل جوان کشور است/ دولت در بودجه فرهنگی سهل انگاری نکند

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و برنامه دشمن در نفوذ فرهنگی، گفت: نوک تیز تهاجمات فرهنگی متوجه نسل جوان کشور است، از این رو باید امورات فرهنگی در حوزه جوان باید مورد توجه قرار گیرد و مسأله فرهنگ از دغدغه مسؤولان کشور باشد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با جوانان به مناسبت روز جوان، جوان را نیازمند الگو دانست و اظهار داشت: الگوی نسل جوان مسلمان ائمه اطهار و رسول گرامی اسلام است.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام بهترین الگوها را برای ما معرفی کرده و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار الگوهای برجسته جوانان ما هستند، ابراز داشت: جوانان در انتخاب الگو های زندگی خود دقت داشته باشند و کسانی را برای خود الگو قرار دهند که در اوج کمالات انسانی باشند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکل ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: ازدواج و اشتغال جوانان از جمله مهم ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، ازدواج یک سنت حسنه و مورد تأکید دین اسلام است، هر چه میزان ازدواج و تعداد فرزندان زیاد باشد، جمعیت کشور جوان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه حدود یک سوم از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، گفت: اگر امروز به فکر افزایش تعداد فرزندان خانواده ها و ترویج فرهنگ ازدواج نباشیم بدون شک در آینده نزدیک هرم سنی در کشور به پیری خواهد رفت و کشور با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این جوانان بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن ایستادند و به شهادت رسیدند و امروز در صیانت از حریم اهل بیت (ع) به شهدای حرم پیوستند، افزود: شهدای مدافع حرم را نیز امروز جوانان تشکیل می دهند و در این میان استان آذربایجان شرقی 15 شهید را تقدیم اسلام کرده است.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و برنامه دشمن در نفوذ فرهنگی، خاطرنشان کرد: نوک تیز تهاجمات فرهنگی متوجه نسل جوان کشور است، از این رو باید امورات فرهنگی در حوزه جوان باید مورد توجه قرار گیرد و مسأله فرهنگ از دغدغه مسؤولان کشور باشد.

 

آیت الله مجتهد شبستری، خواستار در نظر گرفتن بودجه های خاص فرهنگی برای جوانان از سوی دولت شد و گفت: متاسفانه هر وقت نوبت به برنامه های فرهنگی می رسد بودجه ای وجود ندارد، جوان امروز باید با نشاط و دارای عمق معنوی باشد، از این رو دولت در هزینه کرد فرهنگی برای جوانان کم نگذارد.

 

وی ابراز داشت: ما باید برای تقویت فرهنگی جوانان برنامه داشته باشیم و ادغام مجموعه های ورزش و جوانان خود یک جنبه مثبت دارد و آن این است که حضور جوانان در برنامه های ورزشی فرصت مناسبی برای تقویت بنیه های فرهنگی آنان است.

 


رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر نماز اول وقت و عدم تداخل امور اجتماعی چون ورزش با نماز، خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کرد که ورزشگاه ها داری مسجد، نماز خانه زیبا باشند و هیچ گاه بین ورزش و نماز اول وقت تدخل ایجاد نگردد./854/202/ب2

ارسال نظرات