۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۱۴۳
حجت الاسلام سرلک:

خون پاک شهدای مدافع حرم زمینه ساز نابودی جبهه کفر و استکبار است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شهدای مدافع حرم، هم در حیات و هم در مماتشان برای اسلام خدمت کردند، گفت: خون پاک شهدای مدافع حرم زمینه شکست داعش و جنایتکاران تاریخ را فراهم می‌کند.
حجت الاسلام علی سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام نعمت الله سرلک، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم بزرگداشت شهید مشتاقی از شهدای مدافع حرم با اشاره به این که شهدایث مدافع حرم در عین مظلومیت حماسه عظیمی خلق کردند که در تاریخ ماندگار خواهد شد، گفت: شهدا و خانواده های شهدا دل سپردگان واقعی حرم امن الهی هستند که ضامن اقتدار شدند و فرهنگ ایثار و شهادت را معنا کردند.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام ناب و حریم اهل بیت(ع) به مقابله با تکفیری های سفاک و آدم کش به میدان نبرد رفتند، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم با اخلاص و معرفت حقیقی به نبرد با دشمن رفتند اما متأسفانه شاهدیم برخی ها در داخل و خارجی نسبت های ناروایی را به این عزیزان می دهند که اوج بی انصافی است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: شهدا با درس آموزی از مکتب سیدالشهدا در این راه قدم نهادند و در پایگاه های ایمان و در مکتب عاشورا به گونه ای تربیت شدند که با اراده الهی برای تحقق آرمان های اسلام با دشمنان پیکار کرده و جان در طبق اخلاص نهادند و شهید شدند.

 

حجت الاسلام سرلک افزود: شهدا با درس آموزی در مکتب اهل بیت(ع) و درس گرفتن در همین مساجد به این جایگاه بزرگ دست یافتند و جلوه ای زیبا به انقلاب ما داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم همواره به تبعیت از ولایت فقیه پای در جبهه‌های مقاومت گذاشته و در این راه ثابت قدم و استوار به دفاع از ارزش‌های والای اسلام در سنگر ایمان جهاد کردند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهیدان مدافع حرم ادامه‌دهندگان راه شهدای اسلام و انقلاب هستند که سبب آبرو، عزت، سربلندی و افتخار میهن اسلامی شده‌اند، تصریح کرد:  شهدای مدافع حرم، با حضور در جبهه‌های مقاومت، حضرت امام حسین(ع) سید و سالار شهیدان را الگوی خود دانسته و بی‌شک قلب هر ایرانی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و حرم مطهر حضرت زینب (س) می‌تپد.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم با حضور مقتدرانه و باشکوه خود حریم امن ملی را برای کشورمان هدیه داده‌اند، بیان داشت: راه شهیدان مدافع حرم تا نابودی گروه‌های تکفیری ادامه می‌یابد.

 

حجت الاسلام سرلک با تأکید بر این که خون پاک شهیدان زمینه شکست داعش و جنایتکاران تاریخ که همواره آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و آل‌سعود است را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: شهید به مقام بالای یقین رسیده است و با درک واقعیت ها قدم در راه عشق و دلدادگی نهاده است و با بصیرت راه خود را انتخاب کرده و اکنون ما باید در راهی که شهدا انتخاب کرده اند حرکت کرده و ثابت قدم باشیم.

 

وی شهادت را آرزوی مردان خدا دانست و تأکید کرد: شهادت به انسان ها بر اساس آیه شریفه قرآن زندگی و حیات ابدی می دهد و نه تنها خود آنها زنده اند بلکه به یک جامعه حیات مجدد می بخشند.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که خداوند شرافت و عظمتي را براي انسان بالاتر از شهادت قرار نداده است، تصریح کرد: همه تلاش ما در این زمان باید زمینه سازی و تحقق ظهور امام عصر(عج) باشد و خود را برای آن اتفاق بزرگ آماده کنیم.

 

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، سرمایه اسلام و شیعه هستند و ما باید با بهره‌گیری از سیره و مکتب این شهدا در راه دفاع از اسلام که همان راه امام حسین (ع) است گام برداریم.

 

وی افزود: بر اساس، منابع دینی و آیات قرآنی، شهادت مقامی است که آرزوی اهل بیت بود. از جمله شفاعت کنندگان شهدا خواهند بود و آن عزیزان خانواده خود را شفاعت می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شهدای مدافع حرم، هم در حیات و هم در مماتشان برای اسلام خدمت کردند، گفت: ایمان نیروهای مؤمن و ولایی مدافع حرم است که جبهه مقاومت سوریه را حفظ کرده و موجب پیروزی های متعدد و الطاف خداوند شده است.

 

حجت الاسلام سرلک در ادامه سخنان خود با بیان این که انس با فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در راه خدا و ائمه اطهار(ع) در بین جوانان کشورمان سبب شکست تفکر غلط غرب به اسلام می‌شود، گفت: نقش تعلیم و تربیت پدران و مادران شهدای مدافع حرم قابل ارج و ستودنی است و این حرکت تربیتی، جامعه را به سمت سعادت هدایت می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وجود پدران و مادران شهید برای جامعه ما برکتی بی نظیر است، یادآور شد: این شهدا انقلاب و اسلام را بیمه کردند و خانواده های شهدا موجب استمرار این انقلاب شدند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ گاه خط نورانی سر سپردگی در برابر اولیای خدا کم رنگ نمی شود و جوانان بسبازی با درس آموزی از مکتب سیدالشهدا در این راه استوار هستند، افزود: شهدای ما در سلوک خود به آن از درجه ایمان و عشق الی الله رسیده اند، که هیچ چیز جز نثار جانشان در راه رضای خدا آنان را اغنا نمی‌کند./202/1317/ب1

ارسال نظرات