۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۴۹۴
از ابتدای ماه مبارک رمضان؛

مجوز مؤسسات قرآنی استان چهارمحال و بختیاری صادر می شود

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: چندین نشست در راستای تعیین دستورالعمل لازم برای صدور مجوز مؤسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است و از ابتدای ماه مبارک رمضان این طرح در این استان اجرا خواهد شد.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری 

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان مجوز تأسیس مؤسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری صادر خواهد شد.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به زمان آغاز نام نویسی صدور مجوز، ادامه داد: از 15 خردادماه سال جاری مجوز مؤسسات قرآنی در این استان صادر می‌شود و دستورالعمل مربوط به اجرای این طرح در این استان آماده شده است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: چندین نشست در راستای تعیین دستورالعمل لازم برای صدور مجوز مؤسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است و از ابتدای ماه مبارک رمضان این طرح در این استان اجرا خواهد شد.

 

پرتوی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای ‌نام نویسی متقاضیان مؤسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و عنوان کرد: در راستای رفاه حال شهروندان به زودی این سامانه در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، انس با خدا و اهل بیت(ع)، آموزش قرآن کریم در رشته‌های ترتیل، حفظ، قرائت، اذان و... از اهداف توسعه مؤسسات قرآنی در این استان است.

 

پرتوی همچنین از وجود 45 خانه قرآنی روستایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 45 خانه قرآنی روستایی و 35 خانه قرآنی شهری در این استان فعال هستند و به ترویج معارف قرآنی اهتمام دارند.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری مرحله نخست آرمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کريم در این استان، تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور، جمعه 24 ارديبهشت ماه مرحله کتبی يازدهمين دوره طرح ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در چهار محال و بختياری برگزار شد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه آزمون شفاهی اين طرح در آواخر تابستان 95 برگزار می شود، گفت: آن دسته از حافظان 5 جزء ، 10 جزء ، 20 جزء و کل قرآن کريم که موفق شوند در مرحله کتبی 70 درصد امتياز را کسب کنند به مرحله شفاهی راه پيدا  می کنند.

 

پرتوی در ادامه تصريح کرد: در اين طرح به حافظان 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کريم که بتوانند هر دو مرحله کتبی و شفاهی را با موفقيت پشت سر بگذارند به ترتيب مدرک در جه 5، درجه 4 و درجه 3 حفظ قرآن کريم اختصاص می يابد.


وی همچنين گفت: شرکت کنندگان در آزمون حفظ 5 جزء در صورت موفقيت در دو مرحله کتبی و شفاهی حائز گواهی نامه معتبر از طرف سازمان دارالقرآن کريم خواهند شد.


ریيس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، مدرک درجه 2 و 1 حفظ قرآن کريم را مربوط به آن دسته از حافظان کلی برشمرد که دو مرحله ديگر که شامل مفردات و تفسير است را با موفقيت سپری کنند./9457/303/ب2

ارسال نظرات