۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۲۹۵۷۶
مدیر حوزه علمیه سامن:

انقلابی بودن و انقلابی ماندن رسالت حوزه های علمیه است

مدیر حوزه علمیه سامن گفت: انقلابی بودن و حفظ روحیه انقلابی رسالت حوزه های علمیه است و چه بسا در صورت کوتاهی در انجام این رسالت انقلاب و ارزش های آن در خطر بیفتد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه های جدی بخورد.
حوزه

حجت الاسلام روح الله نجفی مدیر حوزه علمیه سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران گفت: اسلام ناب اسلامی است برگرفته از قرآن کریم و سنت نبوی که تعالیم آن از سوی علما و روحانیت تبیین می شود و این تعالیم باید در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی جامعه به کار گرفته شود.

 

وی اظهار داشت: نقطه مقابل اسلام ناب، اسلام آمریکایی است که سعی دارد بین روحانیت و عرصه های اجتماعی و به ویژه سیاسی فاصله بیندازد و هدف آن محدود شدن اسلام و روحانیت در مساجد و عدم حضور در اجتماع و مسایل سیاسی است.

 

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: اسلام ارتجاعی نیز سعی دارد یک اسلام متعصب و خشک را اشاعه دهد و هدف آن خدشه دار کردن چهره اسلام در عرصه جهانی و ایجاد چند دستگی و نفاق بین مسمانان است.

 

مدیر حوزه علمیه سامن با اشاره به لزوم انقلابی ماندن حوزه ابراز داشت: متاسفانه عده ای فکر می کنند که حوزه های علمیه نسبت به انقلاب و حرکت انقلابی نگاه خاصی دارند و شک دارند که در فعالیت های حوزه ها آیا باید قید انقلابی بودن وجود داشته باشد یا نداشته باشد.

 

وی افزود: داشتن روحیه انقلابی و انقلابی بودن حوزه یعنی این که حوزه ها در فعالیت های مختلف خود باید با رویکرد جهادی به مسایل بپردازند و با بصیرت و بصیرت بخشی در جهت حفظ ارزش ها و اهداف انقلاب تلاش کنند.

 

حجت الاسلام نجفی در ادامه گفت: انقلابی بودن و حفظ روحیه انقلابی رسالت حوزه های علمیه است و چه بسا در صورت کوتاهی در انجام این رسالت انقلاب و ارزش های آن در خطر بیفتد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه های جدی بخورد.

 

وی تاکید کرد: هدف حوزه علمیه احیا و اجرای احکام اسلامی در جامعه است و رسیدن به این هدف متعالی جز با حفظ روحیه انقلابی و حرکت در مسیر اهداف و ارزش های مقدس انقلاب میسر نخواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه سامن در پایان گفت: از آنجایی که انقلاب ما انقلاب اسلامی است و احیا و تبیین احکام و تعالیم دین مقدس اسلام وظیفه و رسالت روحانیت است، حوزه ها و روحانیت باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنند و در غیر این صورت به نتیجه و اهداف مطلوب انقلاب نخواهیم رسید./302/979/ب1

ارسال نظرات