۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۲۹۹۶۸
امام جمعه شهرستان مشگین شهر:

نماز جمعه سرمایه عظیم معنوی و عامل وحدت مسلمانان است

امام جمعه شهرستان مشگین شهر نماز جمعه را سرمایه عظیم معنوی و سیاسی و عامل وحدت و همدلی مسلمانان دانست و گفت: نماز جمعه کانون جوشان هدایت، تقوا و لنگرگاه جامعه اسلامی و ملجأ مومنان است.
امام جمعه شهرستان مشگین شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر عصر امروز در آیین معارفه مسؤول جدید ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان مشگین شهر، خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک جریان فعال سیاسی و عبادی است که علاوه بر رساندن انسان به کمال راه رسیدن به دستاوردهای انقلاب اسلامی را تسریع می کند.

 

وی افزود: نماز جمعه عبادتی است که در آن ذکر با فکر، عبادت با سیاست، تعلیم با تزکیه و پیوند مردم با حاکمیت، فرد با جماعت و جماعت با ولایت ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام باوقار تصریح کرد: در نظام اسلامی وظیفه حاکمیت تنها تامین رفاه و معیشت مردم نیست بلکه ایجاد بستر برای تقویت ایمان، معنویت، اخلاق و فضایل انسانی است و بخشی از کارکرد نماز جمعه در این زمینه است.

 

امام جمعه شهرستان مشگین شهر نماز جمعه را موجب عزت و اقتدار مومنان و عاملی مؤثر برای سر شکستگی منافقان دانست و گفت: نماز جمعه سنگر بزرگ مقابله با دسیسه های استکبار است و راهی برای رسیدن انسان به کمال است.

 

وی همچنین با اشاره به فرازهایی از فرمایش مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوی، بصیرت، بینش سیاسی و سنگر مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن است.

 

حجت الاسلام با وقار نماز جمعه را محور وحدت و کانون جوشان هدایت، تقوی و لنگرگاه جامعه اسلامی و ملجأ مومنان دانست و گفت: نماز جمعه سرمایه عظیم معنوی و سیاسی و عامل وحدت و همدلی مسلمان است./937/203/ب2

ارسال نظرات