۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۹۷۷
رئیس کمیته امداد امام خمینی:

زکات سبب حیات انسان‌ها است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی از پرداخت مالیات معاف هستند و راه پرداخت زکات برای کشاورزان هموار است، همه ما باید در راستای احیای زکات تلاش کنیم.
سید پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در بخش دوم همایش ملی زکات که عصر امروز سه‌شنبه یازدهم خرداد در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت استان تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی از پرداخت مالیات معاف هستند و راه پرداخت زکات برای کشاورزان هموار است، همه ما باید در راستای احیای زکات تلاش کنیم و رقم آن را هر سال بالاتر ببریم.

 

فتاح با اشاره به اینکه راه سختی برای رسیدن آمار زکات، از 10 میلیون به 300 میلیارد تومان طی شده است، بیان داشت: سال گذشته در شورای زکات پیشنهاد شد 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای کمک‌رسانی به فقرا و نیازمندان و 40 درصد آن برای پروژه‌های محلی در نظر گرفته شود.

 

وی در ادامه افزود: از مواردی که زکات در آنها مصرف شد، می‌‌توان به فراهم آوردن چند صد هزار جهیزیه، صدها خانه مسکونی، آزاد کردن زندانیان نیازمند و رسیدگی به فقرا اشاره کرد.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: ان‌شاءالله با هم‌دلی و هم‌فکری بتوانیم، برطرف شدن مشکلات بسیاری از نیازمندان و آثار آن، به فضل خداوند متعال و به دست زکات به طور روز افزون شاهد باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر حدوداً چهار میلیون نفر تحت حمایت و پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند؛ ما نباید متوقع باشیم که دولت از پول نفت در امور زکات خرج کند، بلکه اتکای اصلی در این زمینه باید مردم باشند.

 

وی در ادامه گفت: ما با فرصت مغتنم زکات، از سوی خیرین بزرگوار می‌توانیم، مسائل پیش‌رو را حل کنیم و ان‌شاءالله در این زمینه نیز به توانمندی و خودکفایی لازم دست یابیم.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: زکات سبب حیات انسان‌ها است، همچنین پیام مقام معظم رهبری در رابطه با مقاومت، اقدام و عمل، زکات نیز در این راستا می‌تواند بسیار تأثیرگزار و کمک کننده باشد.

 

وی ابراز داشت: درآمد ما در سال گذشته از محل صدقات بیشتر از زکات بود؛ ان‌شاءالله در سال 95 با سازماندهی بیشتر و بهتر و به برکت نعمت‌های الهی ارقام زکات نیز بیشتر شود.

 

فتاح بیان داشت: شورای عالی زکات تصمیم گرفته است درصدی از زکات را برای هزینه‌های شورا اختصاص دهد؛ در این راستا 10 درصد در اختیار شورا قرار می‌گیرد که بدین وسیله مصوب شده و در دست اجرا است؛ همچنین زکات امسال 330 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز داشت: با توجه به اینکه زکات به عنوان یه فریضه واجب دینی در قرآن آمده است، شیعه و سنی در این مورد اتفاق نظر دارند که همین امر موجب وحدت قومیت‌های مختلف است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی شرطی در پرداخت زکات در نظر گرفته می‌شود، دست مسؤولان را بسته و آنها را محدود می‌کند؛ همچنین در دایره احکام زکات باید به فقه حکومتی بسیار توجه شود./202/966/ب1

ارسال نظرات