۰۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۵
حجت الاسلام غلام رضا مصباحی مقدم در گفتگو با رسا:

قوه قضائیه برای اصلاح جامعه ابتدا از خود شروع کند

خبرگزاری رسا- شرایط قوه قضائیه در طول سی سال رو به بهبود بوده ولی حرکت رو به تکامل و اصلاحی آن، کند ارزیابی می شود.
مصباحي مقدم
 
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار رسا گفت: قوه قضائیه برای اصلاح نظام قضایی کشور باید از افراد پخته علمی برای قضاوت استفاده کند. علی رغم حضور اشخاص با تجربه اما بایست به قدر کافی از قضات قوی از نظر علمی و سلامت اخلاقی و مدیریتی در کار قضا بهره گرفته شود.

وی افزود: قضّات کم اطلاع و از نظر اخلاقی و رفتاری مشکوک، باید سریعاً از قوه قضائیه تصفیه شوند. علاوه بر این سازمان اداری این قوه، نیاز به بازسازی و اصلاح جدی دارد.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس اذعان داشت: تا این قوه به صورت كامل اصلاح نشود نباید به اصلاح نظام اداری کشور در راستای جلوگیری از مفاسد اقتصادی، رشوه خواری و برخورد قوی با فساد در سایر دستگاه ها امیدوار بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آقای هاشمی شاهرودی در ماه های پایانی مسئولیت خود، باید کاری اساسی در اصلاح سیستم اداری قوه قضائیه شروع کند تا بر سرعت عمل بررسی پرونده ها افزوده شود. در غیر این صورت تکرار بررسی پرونده ها افزایش یافته و بار سنگینی بر دوش این قوه خواهد نهاد.

عضو شورای مرکزی جمعیت روحانیت مبارز اضافه کرد: در کل شرایط قوه قضائیه در طول سی سال انقلاب اسلامی رو به بهبود بوده است ولی حرکت رو به تکامل و اصلاحی آن، کند ارزیابی می شود و با انتظارات مردم و مسئولان نمی خواند.

مصباحی مقدم در پایان در مورد سالگرد شهادت شهید بهشتی و یارانش در هفتم تیر سال 60 اظهار داشت: سالگرد این شهید بزرگوار و همراهان عالی قدر ایشان را در حادثه هفتم تیر تسلیت می گویم. از دست دادن چنین شخصیت والایی موجب رخنه ای در نظام جمهوری اسلامی ایران شد که هیچ گاه نتوانست جبران شود.
ارسال نظرات