۰۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۵۲۱
مدیر كل تبلیغات اسلامی گلستان:

مبلغان باید در اشاعه فرهنگ اسلامی از سیره ائمه اطهار پیروی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: مبلغان باید در اشاعه فرهنگ اسلامی از سیره ائمه اطهار پیروی کنند.
مبلغان باید در اشاعه فرهنگ اسلامی از سیره ائمه اطهار پیروی کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر كل تبلیغات اسلامی گلستان پیش از ظهر امروز شنبه ششم تیرماه در مراسم گرامی داشت هفته تبلیغ در هرستان آق قلا گفت: اشاعه فرهنگ دینی اسلام با الهام از قرآن و سیره ائمه اطهار از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.
 
وی افزود: مبلغان باید در اشاعه فرهنگ اسلامی در تربیت و آموزش افراد با آموزه های دینی اسلام از سیره ائمه اطهار (ع) پیروی کنند.
 
مدیر كل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه روحانیان در این بین نقش بسیار مهم و حیاتی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی به عهده دارند، تصریح کرد: رفتار مبلغان با مخاطب باید به‌گونه‌ای باشد که مردم آنان را معتمد خود در حوزه دین و شرع بدانند، رفتار و کردار آنها الگوی رفتاری بسیاری از افراد جامعه است به همین دلیل در وهله اول باید از ایمان قوی و رفتار و کردار اسلامی برخوردار باشند.
 
حجت الاسلام ولی نژاد خاطر نشان کرد: مبلغ در راه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی باید از سواد، اخلاص و آگاهی خوبی برخوردار باشد و  مبانی را بداند، دین را فهم کرده، سپس تفهیم کند.
 
وی اضافه كرد: در شرایط كنونی برای تبلیغ دین، در کنار تکنولوژی‌های روز دنیا از ابزارهای گذشته نظیر کرسی‌های وعظ و مساجد که به عنوان وسایل ارتباط دینی برشمرده می‌شوند نیز استفاده می‌شود.
 
مدیر كل تبلیغات اسلامی گلستان  افزود: در دنیای امروز برای اطلاع رسانی دینی باید از برنامه ها و ابزار جدیدی چون پایگاه اینترنتی، ایمیل، و دیگر امكانات روز دنیا بهره برد.
 
حجت الاسلام ولی نژاد، رسالت تبلیغ دین را وظیفه همگان دانست و اظهار داشت: همه مسلمانان  وظیفه دارند در حدّ توان و نیرو در دین، آگاه و فقیه شوند، اسلام و قرآن را بشناسند و تعالیم قرآن را به دیگران شناسانده و در تربیت دینى دیگران نیز بکوشند.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آق قلا نیز در این مراسم با بیان این‌که یک مبلغ الهی تنها به این می اندیشد که حسابگر اعمال او خداست افزود: مهمترین شرط یک مبلغ دینی تقوا و پرهیزگاری است تا کلام او در قلوب دیگران اثر گذار باشد.
ارسال نظرات