۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۳۲۲۹۰
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

لزوم کاهش سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر کاهش سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان، گفت: باید با تعامل سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌ها، از این پس اراضی و باغ‌های کشاورزان نیز به عنوان ضمانت تسهیلات از آن‌ها پذیرفته شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان جهاد کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی استان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه ترکیب دو کلمه جهاد و کشاورزی دارای ارزش است، اظهار کرد: جهاد اکبر به معنای جهاد با نفس، جهاد اصغر جهاد با دشمن، جهاد کبیر جهاد فرهنگی و جهاد افضل به معنای اجرای امر به معروف و نهی از منکر است اما جهاد کشاورزی، تلاش و جهدی برای کسب روزی حلال بوده و بسیار باارزش است.

 

وی با بیان اینکه می‌بایست در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کار جهادی بیشتری در کشور صورت گیرد، افزود: با وجود اهمیت بخش کشاورزی، متأسفانه در این حوزه هنوز کشور ما به جایگاه شایسته و بایسته خود نرسیده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشاورزی در ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: شرایط آبی و خاکی کشور به‌گونه‌ای است که ما باید درزمینهٔ همه محصولات کشاورزی به کشورهای خارجی صادرات داشته باشیم اما متأسفانه در برخی موارد حتی واردکننده محصولات کشاورزی و غذایی نیز هستیم.

 

وی با بیان اینکه وارد کردن اقلام روزمره و محصولات کشاورزی از خارج، برای کشور ما مایه ننگ است، گفت: ما در حالی برخی از محصولات کشاورزی و غذایی را از خارج کشور وارد می‌کنیم که خود در داخل توان تولید آن‌ها را داریم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وجود ضایعات باغی و زراعی زیاد در کشاورزی استان، اظهار کرد: این مشکل و معضل باید با راه‌اندازی صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی در خراسان شمالی مرتفع شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های کشاورزان استان، افزود: بسیاری از کشاورزان خراسان شمالی درزمینهٔ دریافت تسهیلات با مشکل روبرو بوده و گلایه دارند.

 

به گفته وی با وجود تصویب تسهیلات مناسب و با سود کم برای کشاورزان، اما این قشر برای دریافت این تسهیلات با مشکلات متعدد بانکی روبرو هستند چرا که بسیاری از کشاورزان ضامن کارمند نداشته و بانک‌ها هم باغ و زمین کشاورزی را به عنوان تضمین قبول نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان کاهش یابد، خاطرنشان کرد: لازم است در این رابطه سازمان جهاد کشاورزی با مدیران بانک‌ها تعامل کرده و به‌گونه‌ای عمل کنند که از این پس اراضی کشاورزی و باغ‌های کشاورزان نیز به عنوان ضمانت تسهیلات از آن‌ها پذیرفته شود.

 

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه امسال سال اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی درواقع مجاهدان میدان اقتصاد هستند ازاین‌رو باید نقش خود را در تحقق شعار سال به خوبی ایفا کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات