۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۳۷۴۷۹
امام جمعه موقت قزوین:

ادعاهای بین المللی درباره نقض برجام توسط ایران توطئه ای با محوریت آمریکا است

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ادعاهای اخیر مجامع بین المللی مبنی بر نقض برجام از طرف ایران گفت: به نظر می‌رسد تقسیم کار و توطئه‌ای با محوریت آمریکا علیه ایران صورت گرفته است که بوسیله آن ادعا شود اعتراضی بین المللی توسط صاحب نظران به ایران وارد است.
حجت الاسلام علی قابل

حجت‌الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ادعاهای اخیر مجامع بین المللی مبنی بر نقض برجام از طرف ایران گفت: به نظر می‌رسد تقسیم کار و توطئه‌ای با محوریت آمریکا علیه ایران صورت گرفته است که بوسیله آن ادعا شود اعتراضی بین المللی توسط صاحب نظران به ایران وارد است.

 

وی در ادامه درباره ادعای بانکی مون بیان کرد: سخنان بانکی مون به عنوان فردی که کشتار مردم مظلوم یمن را که برای جهانیان آشکار است نادیده می‌گیرد قابل اتکا و دارای ارزش نیست، در مجموع کشورهای طرف قرارداد در برجام دارای منافع مشترک و تحت سیطه آمریکا قرار دارند و در صورت هر گونه تخلف از نظر آمریکا جریمه خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام قابل با بیان این‌که بحث سلاح‌های موشکی در برجام مطرح نبوده است ابراز داشت: آنچه در برجام موضوعیت دارد انرژی هسته‌ای و بمب‌های اتمی است و در آن به بحث موشک‌ها پرداخته نشده، اعمال چنین محدودیت‌هایی خارج از حوزه برجام است و ایران موظف نیست قدرت دفاعی خود را با طرف‌های قرارداد برجام هماهنگ سازد.

 

وی با اشاره به منافع آمریکا در در ادعای جهانی مبنی بر نقض برجام توسط ایران اظهار داشت: این اتفاق که اجماعی جهانی علیه ایران در رابطه با نقض برجام وجود دارد باعث تضعیف روحیه مردم و گروه‌های مختلف  خواهد شد که آمریکا گمان می‌کند با این توطئه می‌تواند ایران را وادار به عقب نشینی کند.

 

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان ادامه داد: علاوه بر اجماع جهانی و تضعیف روحیه آمریکا قصد دارد با این ادعاها اعلام کند که اگر مواردی برای نقض برجام توسط ما مطرح می‌شود، خود ایران نیز مانند ما ناقض برجام است.

 

وی درباره پیام‌های ادعاهای اخیر بین المللی علیه ایران در نقض برجام عنوان کرد: ذوق زدگان نسبت به برجام اگر با صداقت به قضیه نگاه کنند به این می‌رسند که طرف‌های قرار داد قابل اعتماد نیستند و به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام قابل با تاکید بر اتکا به توان داخلی به جای اعتماد به بیگانه ابراز داشت: ما باید به جای امید بستن به بیگانه به توان داخلی تکیه کنیم و اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم، اما متاسفانه ظواهر امر در مواردی مخالف این را نشان می‌دهد زیرا مقابل رجزخوانان برای ایران برخوردی نرم صورت گرفته که این موضع گیری درخور انقلاب ما نیست.

 

وی در پایان درباره علت چنین موضع گیری‌هایی گفت: نگاه باوری و وجود باورهای مختلف و همچنین انتخابات پیش رو می‌تواند از جمله علت‌های چنین وضع گیری‌هایی باشد./955/302/ب3

ارسال نظرات