۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۰۴۴
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران:

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای تبلیغ سنت اسلامی صله رحم است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران، تعطیلات عید نوروز را فرصت مناسبی برای تبلیغ عملی سنت صله رحم در جامعه دانست و گفت: تبلیغ چهره به چهره سنت اسلامی صله رحم تأثیرگذاری آن را دو چندان می‌کند.
معاون تبليغ و آموزش هاي کاربردي حوزه علميه مازندران


حجت الاسلام جعفر غفاری، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن سال جدید از صله رحم به عنوان یکی از نیکوترین اعمال اسلامی پس از ایمان به خدا یاد کرد و گفت: این آداب اسلامی همواره مورد تأکید رسول خدا و ائمه معصومین(ع) بوده است.

وی با بیان این که صله رحم در فرهنگ اسلامى به معناى ارتباط با خویشاوندان نسبى و پیوند مستمر با آنان است، افزود: قطع این آداب اسلامی در بسیاری از روایات و احادیث به شدت مذمت شده است.

حجت الاسلام غفاری، صله رحم را موجب رفع کدورت ها دانست و با اشاره به برخی روایات دراین خصوص بیان داشت: هر روز که در آن گناه و معصیت نشود می تواند عید باشد و عید نوروز نیز فرصت مناسبی برای تقویت سنت اسلامی صله رحم است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران، دنیا زدگی را مهم ترین عامل کمرنگ شدن صله رحم دانست و تصریح کرد: متأسفانه مردم در جامعه امروز غرق در مسائل دنیوی و مادی هستند و به امور معنوی کمتر توجه دارند.

وی در ادامه سخنان خود به تأکید ویژه پیامبراسلام برتقویت صله رحم اشاره کرد و گفت: اهمیت صله رحم تا آنجا است که پیامبر اسلام(ص) می فرماید «پیوند با خویشاوندان شهرها را آباد می سازد و بر عمر ها می افزاید هر چند انجام دهندگان آن از نیکان هم نباشند.»

حجت الاسلام غفاری با بیان این که همیشه برای اصلاح، تقویت، پیشرفت تکامل و عظمت بخشیدن به یک اجتماع بزرگ، چه از نظر اقتصادی یا نظامی، و چه از نظر جنبه های معنوی و اخلاقی باید از واحد های کوچک آن شروع کرد، خاطرنشان کرد: با پیشرفت و تقویت همه واحد های کوچک، اجتماع عظیم، خود به خود اصلاح خواهد شد و این مسأله یکی از دلایل تأکید اسلام به تقویت صله ارحام است.

وی همچنین به وظیفه مبلغان در تقویت این سنت حسنه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی جهت تبلیغ عملی سنت صله رحم درجامعه است، تأکید کرد: مبلغان باید در ایام تعطیلات عید نوروز نحوه زندگی اسلامی و سنت های حسنه پیامبراسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را برای مردم بیان کنند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران به تبلیغ چهره به چهره به عنوان یکی ازمؤثرترین نوع ابزار تبلیغی به منظور نهادینه کردن سنت حسنه صله رحم درجامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان باید این نوع تبلیغ را در دستور کار فعالیت های تبلیغی خود قرار دهند.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: علیرغم گسترش ابزارهای گوناگون تبلیغی، اما تبلیغ چهره به چهره همچنان یکی ازمؤثرترین نوع تبلیغ دینی است که همواره مورد تأکید بزرگان دینی است.

وی با تأکید براین که در هزاره سوم هیچ روش تبلیغی موفقتر از روش تبلیغ چهره به چهره نیست و این ارتباط در تبلیغ دینی مؤثرترین و کارآمدترین روش است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با شکست های متعدد در همه ابزارهای تبلیغی گسترده خود دوباره به تبلیغ چهره به چهره افکار انحرافی خود روی آوردند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که مبلغان در تبلیغ چهره به چهره باید به شناخت مخاطب خود توجه ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: نوع ارتباط یک مبلغ با مخاطب خود ونحوه بیان مطالب می تواند تأثیر گذاری این نوع تبلیغ را دوچندان کند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران، بازدید و سرکشی از خانواده های شهدا، مستضعفان و بی سرپرستان را نمونه عملی تبلیغ سنت صله رحم دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در محل استقرار خود در عید نوروز این گونه اقدامات را دنبال کنند./950/ت302/ع

ارسال نظرات