۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۰۷۸
از ابتدای تعطیلات تاکنون؛

بیش از 700 هزار زائر از بقاع متبرکه گیلان بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گیلان اعلام کرد: بیش از 700 هزار مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.
امامزاده
حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری با محوریت 50 بقعه شاخص در استان اظهار داشت: بهره برداری معنوی از بقاع متبرکه در ایام نوروز، شناساندن امام زادگان و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از اهداف برگزاری این طرح است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گیلان، جذب جوانان و نوجوانان به بقاع متبرکه و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافرین نوروزی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 700 هزار زائر و مسافر نوروزی از بقاع متبرکه ایا استان بازدید کردند.

وی با اشاره به این که امام زادگان هاشم(ع)، فاطمه اخری(ع)، دانای علی(س) و آقا سید جلال الدین اشرف بیشترین حجم زائران نوروزی بقاع متبرکه گیلان را به خود اختصاص دادند، ادامه داد: بقعه متبرکه امام زاده هاشم(ع) رشت در این مدت80 هزار نفر زائر داشته است.

حجت الاسلام خوبرو اذعان داشت: حضور روحانیان در بقاع جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، توزیع بروشورهای فرهنگی شامل زندگی نامه امام زادگان، مباحث عقیدتی از بخش های طرح آرامش بهاری است که تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از سوی مدیریت بقاع متبرکه ای که در مسیر کاروان های راهیان نور هستند، بین زائران مناطق جنگی جنوب کشور محصولات فرهنگی توزیع خواهد شد./950/ت302/ص
ارسال نظرات