۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۲۲۸
حجت الاسلام رضوی مهر خبر داد؛

دفتر پیگری موقوفات حوزه‌های علمیه تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور از راه اندازی و تشکیل دفتر پیگیری موقوفات متعلق به حوزه های علمیه خبر داد و احیای موقوفات حوزوی را دستور کار ویژه و جدی این سازمان در سال جهاد اقتصادی عنوان کرد.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تشکیل دفتر پیگیری موقوفات متعلق به حوزه های علمیه خبر داد.

وی افزود: با بررسی ها و پیگیری های مستمر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، احیای موقوقات حوزه های علمیه در سال 90 در صدر فعالیت های مدیران سازمان اوقاف خواهد بود.

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور افزود: با ایجاد دفتر پیگری موقوفات حوزه های علمیه در قم و ایجاد ستادهای پیگری در استان های سراسر کشور با حضور نمایندگان حقوقی، نمایندگان سازمان اوقاف و حوزه های علمیه پیش بینی می شود موقوفاتی که به نوعی مورد تعرض قرار گرفته اند و یا در غیر مورد نیت واقفان قرار داده شده عودت داده شود و با پشتیبانی اجرایی از این فعالیت جدید، فرآیند پویا و نوینی را در راستای احیای موقوفات حوزه های علمیه رقم بزنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: مدیر حوزه های علمیه، شورای عالی حوزه‌های علمیه و نماینده ولی فقیه در اوقاف هر یک دفاتر حقوقی در این راستا ایجاد کرده اند و دفاتر حقوقی پیگیری موقوفات حوزه‌های علمیه نیز از سوی سازمان اوقاف فعال شده است.

وی بیان داشت: بنده نیز با حکم مستقیم نماینده ولی فقیه وظیفه دارم در راستای پیگیری امور موقوفات حوزه های علمیه و چگونگی تعامل حوزه با سازمان اوقاف و بازخورد این فعالیت ها به گونه ای که رضایت مسؤولان حوزه و اوقاف را تامین کند، انجام وظیفه کنم.

حجت الاسلام رضوی مهر خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم ضمن شناسایی موقوفات حوزه های علمیه و شناسنامه دار کردن این موقوفات اطلسی از موقوفات حوزه را تهیه و موارد مصرف آنها را بر اساس نیات واقفان نیک اندیش مشخص کنیم.

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد:‌ در این راستا اگر چنانچه متولی اهمال کاری داشت به سرعت برخورد و متولیان غیر شایسته در رابطه با موقوفات حوزه تعویض می‌شوند و زمینه ای را فراهم می‌کنیم که شاهد ایجاد موقوفات جدید برای پشتیبانی از حوزه های علمیه در سال جهاد اقتصادی باشیم.

وی تصریح کرد: ندای حیات بخش رهبر انقلاب درباره حوزه های علمیه این است که موقوفات حوزه احیا شود و سرمایه گذاری نوینی در این راستا صورت گیرد تا فرآیند آن به نفع حوزه رقم بخورد.

حجت الاسلام رضوی مهر اضافه کرد: در راستای احیای موقوفات حوزه‌های علمیه وظیفه داریم شاخص‌هایی را تعیین و بر اساس آن حرکت کنیم تا ان شاءالله شاهد حرکت مثبت در این عرصه باشیم. /924/ت302/ع

ارسال نظرات