۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۳۴۷
نماینده ولی فقیه در همدان:

حوزویان مبانی فقهی و دینی جهاد اقتصادی را استخراج و تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان، استخراج و تبیین مبانی فقهی و دینی اقتصاد اسلامی را وظیفه و رسالت مهم حوزویان دانست و تاکید کرد: دین مبین اسلام تنها به جنبه های مادی و معنوی جامعه توجه ندارد بلکه در سایر عرصه ها نیز برنامه جامعی دارد.
آيت الله طاها محمدي امام جمعه همدان
آیت الله غیاث الدین طاها محمدی، امام جمعه همدان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی‌ بیان داشت: دین مقدس اسلام به عنوان دین کامل می‌گوید«من لا معاش له لا دین له».

آیت الله محمدی تأکید کرد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند قبر از فقر بهتر است، همچنین در روایت دیگری آمده است، فقر از موت بدتر است، در روایت دیگری نیز فقر عامل کفر و بدبختی انسان معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادیان آسمانی برای این‌که دین مردم را درست کنند، ابتدا به معیشت مردم توجه کرده اند و ما اگر می خواهیم معاد مردم را درست کنیم، ابتدا باید به معاش آنان توجه کنیم.

امام جمعه همدان یکی از عوامل سلطه کشورهای استکباری بر ممالک اسلامی را فقر مادی عنوان کرد و گفت: اگر کشورهای اسلامی از لحاظ اقتصادی پیشرفته بودند و خود سرنوشت خویش را در دست داشتند، اوضاع ممالک اسلامی این گونه نبود.

آیت الله محمدی بیان داشت: در حدیثی است که بندگی خدا ده قسم است، نه قسم آن روزی حلال است و یک قسم آن روزه و نماز.

وی با تصریح کرد: نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی بسیار حساب شده است، اگر کشورهای اسلامی از فقر نجات یابند، تحت سلطه استکبار و استعمار نخواهند بود.

این استاد حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه سلطه استکبار بر ممالک اسلامی ننگ و عار است، گفت: اسلام سلطه را نمی پذیرد، دینداری صرف برداشت اشتباهی از اسلام است، این دین آسمانی به امور اقتصادی بهای بسیار زیادی داده است و ما نباید نسبت به آموزه های دینی بی توجه باشیم.

آیت الله محمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وظیفه حوزه های علمیه در فهم صحیح و درست از دین و تبیین آن به مردم بسیار مهم است، آموزه های دینی در امور اقتصادی مبانی بسیار جامعی دارد و حوزویان باید این مبانی را تبیین و برای مردم بیان کنند. /924/ت302/س
ارسال نظرات