۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۱۱۷
حجت‌الاسلام رضوی مهر:

برگزاری طرح های مطالعاتی از نیازهای مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای همدان گفت: مبلغان بایدخود را به علوم، فنون و فناوری‌هایی که در خدمت تبلیغ است،‌ مسلح کنند و هرگز از پدیده ها و فناوری های روز غافل نشوند.
سيد جلال رضوي مهر


حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تبلیغ یک فن است و نیاز به تعلیم و فراگیری دارد،‌ یکی از مباحث ضروری که لازم است در امر تبلیغ به آن پرداخته شود و از نیاز های ضروری مبلغان است توجه به مبانی و محتوای تبلیغ یا ایجاد بینش تبلیغی است.

وی تعریف و برگزاری طرح های مطالعاتی را یکی از نیازهای ضروری کارشناسان دینی و مبلغان دانست و افزود: دانش‌های کنونی حوزه نمی‌تواند جوابگوی نیازهای واقعی جامعه باشد.

این مبلغ حوزوی اظهار داشت: یک کارشناس امور دینی و مبلغ در کنار دانش‌های حوزوی،‌ نیاز به دانش تبلیغی دارد تا بتواند با تدوین کتاب یا تهیه محتوای تبلیغی مناسب رضایتمندی جامعه و جوانان را جلب کند.

وی حضور جوانان در محافل وعظ ، تبلیغ و ارشاد را یکی از نشانه های رضایت‌مندی جامعه و جوانان از مبلغان دانست و یادآور شد: برای رسیدن به این مرحله مبلغان باید خود را به علوم، فنون و فناوری هایی که در خدمت تبلیغ است،‌ مسلح کرده و هرگز از پدیده ها و فناوری های روز غافل نشوند.

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این که فناوری های امروزی می توانند بازخورد مثبت در تبلیغ دین ایجاد کنند ادامه داد: افزون بر بحث محتواشناسی و آشنایی با مباحث بینشی، آشنایی با مباحث روشی همچون روانشناسی تبلیغی و فنون خطابه و وعظ نیز ضروری است.

وی تصریح کرد: طرح بازخوانی و سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، یادگیری مباحث عقلی در کنار مباحث نقلی، حدیث شناسی، فلسفه و منطق، سیره و تاریخ اهل بیت(ع) بخشی از علومی است که لازمه و اساس کار تبلیغ دینی است.

این مبلغ حوزوی نداشتن وحدت رویه در مبادی اعزام را یکی از مشکلات پیش روی مبلغان دانست و بیان داشت: نداشتن وحدت رویه موجب سردرگمی مبلغان می شود، برگزاری همایش های علمی کاربردی،‌ تدوین محتواهای مناسب و متناسب با نیازهای روز، بر اساس نیاز سنجی منطقه ای می تواند از این سردرگمی جلوگیری کند.

وی، اعتیاد، خودکشی، طلاق، رابطه دختر و پسر، تبلیغات گسترده فرقه های نوظهور و ساختگی را از مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی جامعه امروزی دانست و ابراز داشت: با تشکیل کارگروه های پژوهشی تخصصی، راه حل مناسب برای حل این مشکلات تدوین و در اختیار مبلغان قرار گیرد، تا ایشان بدون دغدغه به تبلیغ دین و ارشاد مردم بپردازند./919/ت302/ع

ارسال نظرات