۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۹۲۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

آل سعود و آل خلیفه جنایتکارترین افراد بشر هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در همایش فاطمی تاکید کرد: آل سعود و آل خلیفه جنایتکارترین افراد بشر و نوکر آمریکا و اسرائیل هستند.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، شامگاه چهارشنبه در همایش فاطمی که با حضور جمع زیادی از مسؤولان هیئت های مذهبی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد افزود: ولایت اهل بیت(ع) برای ما افتخار است و باید به وظایف خود در احیای امر آنها بپردازیم.

وی تصریح کرد: هر قدر برنامه های مربوط به اهلبیت(ع) با شکوه و عظمت بیشتری انجام شود شوکت و عظمت بیشتر اسلام و تعظیم شعایر اسلامی خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز دشمنان برنامه ها و شعایر دینی را هدف قرار داده اند تاکید کرد: باید اعلامیه ها و هشدارهای قرآن کریم، هدایتهای نهج البلاغه و روایات و روز به روز در جامعه نقش بیشتری پیدا کند و نباید نقش آنها تضعیف شود.

حضرت آیت الله صافی با بیان اینکه دشمنان تضعیف شعایر دینی را نشانه گرفته اند ادامه داد: تضعیف شعایر دینی مضوع تازه ای نیست و در زمان رضاخان کار را به جایی رسانده بودند که در مملکت شیعه کسی نمی توانست یک یا حسین بگوید.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مراسم عزاداری و جشن ائمه(ع) تعظیم شعایر دینی است و باید آنها را احترام کرد و بزرگ نگه داشت تا مردم بتوانند غیرت دینی خود را اظهار کنند.

وی با قدردانی از هیئتهای مذهبی در برپایی همایش فاطمی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) آنقدر بزرگ است که ما نمی توانیم آن را درک کنیم و کسانی مانند امیرمومنان و پیامبر اسلام باید درباره او صحبت کنند.

حضرت آیت الله صافی ابراز داشت: هر آنچه در قرآن کریم درباره حضرت مریم(س) آمده است به طریق اولی درباره حضرت فاطمه(س) مصداق دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که غضب فاطمه را غضب خداوند و خشنودی او را خشنودی خداوند می داند اضافه کرد: از همین روایت می توان حجیت ولایت اهلبیت(ع) و تشیع و عظمت حضرت زهرا(س) رابه دست آورد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید مروج مکارم اخلاقی حضرت زهرا(س) مانند رعایت حجاب و عفاف و همسرداری شایسته و ایثار و زهد آن حضرت باشند تصریح کرد: جامعه ما باید زهرایی باشد زیرا حضرت زهرا(س) توحید را حفظ کرد و اگر به میدان نمی آمد چیزی از معارف الهی باقی نمی ماند.

حضرت آیت الله صافی خطبه حضرت فاطمه(س) را خطبه ای بی نظیر دانست و اظهار داشت: در این خطیه حقانیت دین اسلام و علی(ع) و عظمت اسلام و دعوت پیامبر(ص) آشکار شده است.

وی تاکیدکرد: مراسم عزاداری ایشان باید مطابق با برنامه های صحیح دینی و متناسب با شان و مقام ائمه(ع) باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت جمعی از مبارزان بحرینی تاکید کرد: مصیبت بحرین بسیار بزرگ است و آل سعود که مدعی خادمی خانه خدا است با این جنایات و کارهای زشت ماهیت خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه اولین کسی که از این مصیبتها متاثر می شود حضرت بقیت الله(عج) است ادامه داد: آل سعود و آل خلیفه جنایتکارترین افراد بشر و نوکر آمریکا و اسرائیل هستند، در ابتدا انگلیس آنها را روی کار آورد و به قدرت رساند و امروز هم در پناه آمریکا هستند./ 925/پ202/ع

ارسال نظرات