۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۲۱۳
امام جمعه بناب:

استکبار جهانی به تأثیرگذاری روحانیت شیعه در بین ملت‌ها پی برده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که تمام بیداری‌های اخیر از روحانیت، فقاهت و مرجعیت شیعه در ایران آغاز شده است.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع مردم روزه دار که در مصلای اعظم این شهر گردهم آمده بودند، اظهار داشت: عبرت سران خودفروخته کشورهای عربی منطقه از حوادث اخیر و محاکمه حسنی نامبارک، بسیاری از مشکلات و گره‌های کور در وحدت جهان اسلام علیه دنیای کفر را برطرف خواهد کرد.

وی با بیان این‌که عاقبت دیکتاتور مخلوع مصر کمتر از صدام نخواهد بود، خاطر‌نشان کرد: اگر سران کشورهای عرب منطقه تن به خواسته‌های به حق مردم ندهند، عاقبتی بهتر از مبارک نخواهند داشت، از این رو بایستی به اسلام بازگردند و نسبت به بزرگداشت شعائر اسلامی و برقراری عدالت و مردم سالاری دینی اهتمام ورزند.

امام جمعه بناب با تاکید بر این‌که منشأ بیداری کشورهای اسلامی منطقه انقلاب اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه است، ادامه داد: امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که تمام بیداری‌های اخیر از روحانیت، فقاهت و مرجعیت شیعه در ایران آغاز شده است، از این رو به دنبال تخریب چهره رهبری و ولایت هستند.

وی راه‌اندازی جریان‌های مختلف انحرافی، گسترش خرافه‌گری، رمال بازی و تخریب اعتقادات اصیل شیعی را از مهم‌ترین اهداف دشمنان در مقابله با الهام‌بخشی انقلاب اسلامی دانست و گفت: عده‌ای در داخل که از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب هدایت می شوند، با نادیده گرفتن ولایت فقیه، مراجع و علما، ادعا می‌کنند که به صورت مستقیم با امام زمان(عج) ارتباط دارند و به دنبال جریان سازی غلط در افکار عمومی هستند.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: رهبری، مراجع و علما نسبت به جلوگیری از ترویج خرافات هوشیار هستند، مردم نیز با ولایت‌مداری و جریان شناسی مدعیان دروغین عرصه مهدویت را رسوا کنند.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش علمای آذربایجان نهضت مشروطیّت اظهار داشت: جدایی مردم و افراد به ظاهر روشنفکر از روحانیت و رهبری علما زمینه های لازم برای نفوذ افکار التقاطی در جریان مشروطه را فراهم کرد که در نهایت عامل اصلی شکست مشروطه خواهان شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان اسلام با تبلیغات سوء گسترده، عوام فریبی و شایعه پراکنی، مجتهد عظیم الشأنی را خائن نامیدند و در روز روشن وی به دار آویختند، چطور مشروطه ای بر پایه شریعت برقرار می شد./935/پ202/س
ارسال نظرات