۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۴۰۳

انتقال شیخ توفیق العامر به بزرگ ترین زندان ریاض

خبرگزاری رسا ـ مقامات آل سعود اعلام کردند خطیب جمعه الاحساء‌ به بزرگ ترین زندان پایتخت انتقال یافته است.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که حجت الاسلام شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه الاحساء عربستان را به یکی از بزرگ ترین زندان های ریاض پایتخت این کشور منتقل کردند.

این خبر در حالی منتشر شد که مقامات آل سعود در هفته گذشته از انتقال شیخ توفیق العامر به مکانی نامعلوم خبر دادند و از ذکر این مکان خودداری کردند، ولی روز گذشته اعلام کردند که به زندان الحایر از بزرگ ترین زندان های ریاض منتقل شده است.

شیخ توفیق العامر بیش از دو هفته گذشته، پس از ادای نماز جماعت در مسجد ائمه بقیع (ع) شهر هفوف در حال بازگشت به منزل بود که از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

مقامات آل سعود پس از آنکه به مدت سه روز از سرنوشت خطیب جمعه الاحساء اعلام بی خبری می کردند سرانجام خبر دادند که وی در مرکز پلیس شهر دمام بازداشت شد.

خانواده شیخ العامر چند روز بعد اعلام کردند که وی در بازداشتگاه دمام حضور ندارد و خبری از وی نیست.

مسوولان سعودی نیز از ذکر محل بازداشت وی خودداری می کردند تا اینکه اعلام شد در بزرگ ترین زندان پایتخت بازداشت است.

خطیب جمعه الاحساء بیش از این نیز بارها از سوی مقامات سعودی بازداشت شده بود که آخرین مورد آن در ماه فوریه بود که به دلیل درخواست برپایی نظام سلطنت مشروطه و لغو تبعیض مذهبی در عربستان رخ داد.

امضای طومار از سوی 100 عالم شیعه الاحساء، پافشاری سازمان دیده بان حقوق بشر و برگزاری راهپیمایی چند هزار نفری توسط شهروندان شیعه الاحساء سبب شد تا شیخ توفیق العامر در هشتم ماه مارس از زندان آزاد شود.

وی از شخصیت های برجسته منادی حقوق بشر و آزادی های اجتماعی در عربستان به شمار می آید و با درخواست برقراری نظام مشروطه سلطنتی، گسترش آزادی های دینی، متوقف شدن تبعیض طایفه ای و احترام به حقوق بشر در عربستان شهرت یافت./980/ب902/گ
ارسال نظرات