۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۷۸۷
مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل:

حوزه در جهت شناخت و تحقق نیازهای جامعه گام‌های اساسی برداشته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه، با اشاره به رسالت اصلی حوزه و روحانیت در جامعه اسلامی گفت: تبلیغ صحیح ارزش‌های ناب اسلامی و نهادینه‌کردن آن در جامعه را مهم‌ترین وظیفه امروز روحانیت برشمرد.
مرکز مديريت حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام احمد گلپور، مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه با اشاره به رسالت اصلی حوزه و روحانیت
در جامعه اسلامی گفت: تبلیغ صحیح ارزش های ناب اسلامی و نهادینه کردن آن در سطح جامعه را مهم‌ترین وظیفه امروز روحانیت برشمرد.

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلامی با حمایت از فرقه‌های انحرافی و اندیشه‌های غیر دینی تلاش می کنند افکار دینی نسل جوان جامعه ما را تضعیف کنند، افزود: مقابله با این فرقه های ضاله ازدیگر رسالت های مهم روحانیت است که باید به صورت جدی دنبال شود.

مدیرحوزه علمیه خاتم الانبیای بابل با با بیان این که حوزه با شناخت صحیح از نیازهای جامعه در سال‌های اخیر در جهت تحقق این نیازهای گام های اساسی برداشته است، گفت: این مسیر باید تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه یابد.

حجت الاسلام گلپور با اشاره به این که رسالت امروز حوزه و روحانیت در شرایط امروز جامعه از هر زمان دیگری سنگین‌تر است، افزود: طلاب نیز باید با توجه به اقتضای زمان، جدیت و تلاش خود را در زمینه کسب فضایل علمی و معنوی بیشتر کنند.

وی با بیان این که روحانیت همواره امین مردم بوده و هست، ادامه داد: مردم روحانیت را پناهگاه خود می دانند واین مسأله نشان دهنده جایگاه ارزنده این قشر تاثیرگذارجامعه است.

مدیرحوزه علمیه خاتم الانبیای بابل با بیان این که تنها بیان احکام شرعی در شرایط امروز جامعه برای مردم کافی نیست، افزود: امروز جامعه ما را فرقه های انحرافی تهدید می کنند و این فرقه ها همانند قارچ در شهر و روستاها در حال شکل گیری هستند واین خطر ضرورت پرداختن به مباث بیشتر در سطح جامعه را بیشتر می کند.

حجت الاسلام گلپور، شبهه افکنی ها را یکی دیگر توطئه های دشمنان نظام اسلامی در جهت خدشه‌دار‌کردن این نظام دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه و روحانیت شناخت و پاسخ‌گویی صحیح به شبهات ایجاد شده در سطح جامعه است.

وی، به روز‌بودن اطلاعات علمی روحانیت به منظور پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی جامعه را ضروری دانست و گفت: امروز روحانیت باید به منظور رفع نیازها در سطح جامعه به اطلاعات علمی روز مجهز شود.

حجت الاسلام گلپور توجه به مسائل معنوی واخلاق در حوزه‌های علمیه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار فراگیری علوم حوزوی به مباحث اخلاقی نیز توجه ویژه داشته باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات