۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۸۸۷
حجت الاسلام جوادی آملی خبر داد؛

آغاز رسمی درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه آمل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از آغاز رسمی درس خارج فقه اصول از هفته آینده در این حوزه خبر داد.
حجت الاسلام جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز با حضور حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری و جمعی از طلاب و اس حوزه علمیه آمل برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در این مراسم به نقش حوزه های علمیه در پروروش طلاب و متخصصان علوم دینی اشاره کرد و گفت: حوزه مهد پرورش فقها و مراجع دین است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در عصر غیبت رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارند، گفت: تبیین دین، پرورش عالمان دینی و واکاوی عمیق و گسترده در ستون دین بخشی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه در عصر غیبت است.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که همواره حوزه های علمیه را به علم الهی، توحید، رسالت و وحی قرآنی می شناسند گفت: آن اهتمامی که به شأن امامت دارند به حوزه های علمیه و مراکز علوم دینی نیز دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که علم و تقوا در مراکز حوزوی و دینی اتفاق می افتد بیان داشت: این جایگاه در سطح جامعه امت اسلامی و جامعه بشری گسترده خواهد شد.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که با این گسترش، عظمت و جایگاه حوزه های علمیه روشن تر می شود تصریح کرد: مدارس علمیه در نظام و حکومت اسلامی از الهامات دین هستند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به تحصیل بیش از صد طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، خاطرنشان کرد: این طلاب در پایه‌های هفت تا ده مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل همچنین از برپایی کرسی درس خارج فقه و اصول برای نخستین بار از هفته آینده در این حوزه خبر داد و افزود: درس خارج فقه حضرت آیت الله جوادی آملی به صورت ضبط شده برای طلاب و روحانیان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: درس خارج اصول نیز با حضور یکی از استادان برجسته در این حوزه برقرار خواهد شد.

وی با بیان این که راه‌اندازی درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) با مجوز رسمی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این درس به صورت کاملاً رسمی برگزار و از طلاب امتحان گرفته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در ادامه با اشاره به این که مرکز تخصصی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در حال حاضر در دو رشته تفسیر و کلام مشغول فعالیت است، گفت: مقطع کارشناسی ارشد رشته تفسیر برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید از مهر ماه در این مرکز آغاز به کار خواهد کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات