۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳
حجت‌الاسلام موسی‌پور خبر داد؛

کسب رتبه نخست مسکن مهر در قم / واگذاری 6 هزار واحد مسکونی جدید در سالروز سفر رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم در پنجمین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در این ماه استان رتبه نخست کشور را در مسکن مهر به خود اختصاص داد و در سالروز ورود رهبر انقلاب به قم 6 هزار واحد مسکونی جدید واگذار خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدحسين موسي‌پور استاندار قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین جلسه شورای اداری استان با سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین موسی پور استاندار قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و با حضور حجج اسلام آشتیانی و بنایی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران و مسؤولان استانی در سالن همایش های استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام موسی پور در ابتدای این جلسه با تبریک دهه کرامت خاطر نشان کرد: در ایام فرخنده ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) قرار داریم که به نام دهه کرامت مزین شده و فرصت مغتنمی است که جامعه با این الگوهای فضیلت، علم و عفاف آشنا شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه دهه کرامت مورد توجه مردم کشور های اسلامی دیگر نیز قرار گرفته، تصریح کرد: امروز دیگر برخلاف گذشته که این جشن ها مختص شهر قم بود نه تنها به دیگر شهرهای ایران بلکه در کشورهای اسلامی نیز گسترش پیدا کرده و بازتاب معنوی آن توسعه یافته است.

وی حضور گسترده مجاوران و زائران در مناسبت های مختلف حرم مطهر را در خور توجه دانست و ابراز کرد: در طول سال ما شاهد حضور گسترده و میلیونی زائران هستیم که در کنار مجاوران در مناسبت های حرم مطهر شرکت می کنند و ما باید امکانات ویژه ای را برای رفاه حال آنها در نظر بگیریم.

حجت الاسلام موسی پور، افزود: قبل از انقلاب دهه کرامت و این اجتماعات گسترده وجود نداشت یا بی رونق برگزار می شد، اما امروز نظام جمهوری اسلامی برکات عظیمی را نه تنها به مردم ایران بلکه به مردم سراسر دنیا تقدیم کرده، که بیداری اسلامی را می توان از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

وی همچنین توجه به معنویت و ترویج آن در میان جوانان را سبب از بین رفتن توطئه های دشمنان دانست و اظهار کرد: امروزه علی رغم دسترسی آسان به آثار مخرب فرهنگی شاهد حضور گسترده جوانان در مراسم و مجالس مذهبی هستیم.

استاندار قم با اشاره به دیدار صمیمی مقام معظم رهبری با جانبازان قطع نخاع، خاطر نشان کرد: عزیزی که سی و یک سال قطع نخاع است وقتی با رهبر انقلاب مواجه می شود فقط سلامتی رهبر را می خواهد، این برای ما پند و اندرز دارد و وظیفه ما را در قبال جانبازان و خدمت به آنها بیشتر می کند.

وی در ادامه به با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، وظیفه نیروی انتظامی را تامین نظم و امنیت خواند و افزود: زمینه ساز همه پیشرفت ها وجود نظم و امنیت است، و با توجه به اینکه قم وجه بین المللی دارد و آبروی نظام اسلامی است، توقع ما از فرماندهان توانای نیروی انتظامی این است که جرم و جنایت در این شهر را به حداقل برسانند.

استاندار قم، صرفه جویی در حامل های انرژی به ویژه در مصرف آب را توسط همشهریان خواستار شد و تصریح کرد: پدیده خشک سالی بسیار جدی است، اگر پروژه آب رسانی قم اجرا نمی شد همین آب شور هم جیره بندی می شد، و چون هنوز سد تکمیل نشده تا در فصل بارندگی آب را ذخیره کنیم و برای تامین آب از سرشاخه ها استفاده می کنیم.

وی با توجه به نزدیک شدن سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به قم، از مسوولان خواست، نگاه ویژه ای به این روز داشته باشند و تصریح کرد: حضور رهبری برگ زرینی در تاریخ بصیرت و ولایت مداری مردم قم بود، این روز آثار و برکات زیادی در داخل و خارج کشور به همراه داشت.

حجت الاسلام موسی پور، به دوم آبان ماه، روز سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به برنامه صحیح نیاز به آمار دقیق داریم و از صدا و سیما و رسانه ها می خواهیم به تبیین فوائد سرشماری بپردازند تا مردم همکاری لازم را با مراجعین این طرح داشته باشند.

وی رونق و آبادانی بخش های استان را از دیگر اولویت های مسوولان دانست و ابراز کرد: رسیدگی و توجه به بخش های استان در دستور کار قرار دارد و به سرعت دنبال عملی کردن این طرح هستیم.


استاندار قم افزود: تسهیلات بانکی در ایجاد طرح ها و مشاغل خانگی با شتاب بیشتری در استان پیگیری شود و ایجاد شغل در اولویت کارها قرار گیرد و با توجه به 7 هزار شغلی که ایجاد شده این روند نیاز به سرعت بیشتری دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این ماه استان رتبه اول کشور را در مسکن مهر به خود اختصاص داد، و در سالروز ورود رهبر انقلاب به قم 6 هزار واحد مسکونی جدید واگذار خواهد شد./927/پ201/ص

ارسال نظرات