۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۲۸۱

علمای یمن خواستار کناره گیری فوری علی عبدالله صالح از قدرت شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای یمن، رئیس جمهور این کشور را به کناره گیری فوری از قدرت و پایان دادن به کشتار مردم فراخواندند.
علماي يمن
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای یمن با قرائت بیانیه ای در کنفرانس خبری که در صنعا برگزار شد بر لزوم کناره گیری علی عبدالله صالح، رئیس جمهور این کشور و واگذاری مسالمت آمیز قدرت از سوی وی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: باقی ماندن علی عبدالله صالح در قدرت زمینه های دخالت بیگانگان و بین المللی شدن مشکلات بحرین را در پی خواهد داشت و به ادامه خونریزی ها و از بین رفتن کامل امنیت منجر می شود.

علمای یمن افزودند: رئیس جمهور باید قدرت را به سرعت و به صورت مسالمت آمیز واگذار کند و دولت وحدت ملی با برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف به قدرت برسد تا کشور از وضعیت کنونی نجات یابد.


امضا کنندگان این بیانیه بر لزوم امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس از سوی علی عبدالله صالح تاکید کردند و اظهار داشتند: دعوت علی صالح به امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس و انتقال فوری و مسالمت آمیز قدرت بر پایه های شریعت مطهر مبنی بر جلوگیری از فساد که دخالت بیگانگان و بین المللی شدن بحران بحرین از مهم ترین پدیده های فساد به شمار می آید و منجر به ویرانی زیرساخت های اقتصادی و نظامی می شود استوار است.

علمای یمنی اعتراضات مسالمت آمیز را حق قانونی ملت خواندند و تصریح کردند: راهپیمایی و تجمع های مسالمت آمیز ملت که با هدف مطالبه حقوق مشروع انجام می گیرد کاملا قانونی و منطبق با قانون اساسی کشور است و از همه نظامیان و نیروهای امنیتی می خواهیم به دستور کشتار معترضان و سایر شهروندان توجه نکنند.

این در حالی است که برخی از علمای وابسته به نظام علی عبدالله صالح که عضو جمعیت علمای یمن هستند، چند روز پیش با صدور فتوایی راهپیمایی را خروج علیه ولی امر خوانده و اعتراضات را حرام اعلام کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات